Moje voňavá nej roku 2022

29.12.2022

Blíží se konec roku a s ním bilancování. Letošek byl pro mne v osobní rovině velmi turbulentní, náročný a objevný. Určitě i proto jsem se na parfémové rovině intuitivně držela známých vůní a novinky nevyhledávala.

výstava COFFEE ve VIDA!  Brno
výstava COFFEE ve VIDA! Brno

Našla jsem si další zábavu - šití z korálků. A abych na svůj život koukala radostněji, nařídila jsem si terapii barvami. Můj šatník tak doznal změn, po letech jsem se začala zase líčit a více prozkoumávat kosmetiku. Taky jsem vyhledávala nové voňavé věci a zážitky - voňavá mýdla, svíčky, voňavé praní, voňavé čtení, cestování. Moje letošní nej byla tedy spíše než parfémová, tak voňavá.

Návštěva levandulové farmy byla úžasně voňavá, prozkoumání Tutanchamonova kosmetického pokladu velmi poučné a překrásná prázdninová bylinková zahrada na Kuksu plná podnětů. S dcerou jsem navštívila zajímavou výstavu kávy COFFEE ve VIDA! Brno, jejíž část byla věnována čichu (fotky z ní ilustrují tento článek).

Nejkrásnější voňavý a zároveň parfémový zážitek byla pro mne návštěva výstavy Zahrada vůní - rostliny v parfémech v areálu botanické zahrady Centra léčivých rostlin Lékařské fakulty MU. Tahle akce doslova nasytila všechny moje smysly. Uklidňující prostředí zahrady, příjemné setkání s podobně naladěnými lidmi, poučné čtení, vonné esence spolu s parfémy a voňavé pohoštění.

Mám-li se zmínit alespoň krátce o parfémech, tak z novinek v parfumerii se mi líbila nejvíce vanilková Eilish (Billie Eilish). Nezávislá značka, která mne letos zaujala, je určitě Annette Neuffer Duftmanufaktur.

Co se týká parfémového niche rybníčku - moje oblíbená značka Une Nuit Nomade v roce 2022 bohužel nevydala novinku žádnou a Andy Tauer pouze jedinou. Bílokvětinová Golestan se objevila ve Vavavoom až koncem roku a já ji měla možnost vyzkoušet pouze na navoněném pírku, což je na vytvoření názoru málo... to napravím :-)

Vavavoom také do svého portfolia letos uvedlo nově dvě značky. Od francouzské Parfum d'Empire mne nejvíce okouzlila plevelová Mal-Aimé, ale na nákup to nebylo. Ovšem u Les Bains Guerbois jsem si už vybrala :-) Tím pádem je pro mne mátovo kosatcová New Wave letošním největším parfémovým objevem roku.

Do nového roku 2023 Vám i sobě srdečně přeji hodně zdraví, lásky, rodinné pohody a peněz na ta naše voňavá i jiná potěšení ;-)