Moje parfémové nákupy roku 2022

19.12.2022

Tento rok jsem měla subjektivní pocit, že se mi parfémová police nerozrostla tolik, jako v letech minulých. Ovšem, když jsem spočítala své nákupy, nestačila jsem se divit :-) K tomu pocitu mohlo přispět to, že jsem vůně v roce 2022 zkoušela mnohem méně (sadu vzorků jsem koupila vlastně jen jednu - Les Bains Guerbois) a více jsem si užívala toho, co mám a znám. 

No a s tím samozřejmě souvisí dokoupení spotřebovaných vůní. Většina z nich byla ve formě větších či menších odstřiků:

  • Shalimar /Extrait de Parfum (Guerlain) - pro mne nejvoňavější varianta Shalimaru. Spotřebovala jsem odstřik. Ráda bych vlastnila ten kouzelný flakon, mám ho v tužebníku. Ale jak letos skokově rostly ceny parfémů, tak jsem si trochu neplánovaně pořídila další odstřik ještě za "levno".
  • Le Lion de Chanel (Chanel) - "kožený Shalimar", který mám spojený s loňskou zimou a šetřím si ho na období Vánoc.
  • Iris Torréfié (Guerlain) - lehounká vůně pižma, kosatce a kávy. Mohla bych se tím polívat a díky tomu už je zase spotřebovaný :-)
  • Shalimar (Philtre de Parfum Guerlain) - naředěný Shalimar s levandulí, má i něco z Iris Torréfié. Padl taky okamžitě. Jakmile byla možnost, koupila jsem si z druhé ruky flakon.

Oba Shalimary a Iris Torréfié byly mými parfémovými nej roku 2020, Le Lion zase mezi parfémovými nej roku 2021.

V odstřicích jsem si ještě pořídila pro mne neznámé:

  • Bois d'Arménie (Guerlain) - Vůně arménských papírků. Taková impulzivní koupě. Pokukovala jsem po ní už dlouho, nepodařilo se mi sehnat vzorek, byla možnost mít odstřik ve 30ml včelkovém flakonu <3 a bylo to :-) Je to spíše vůně pánská, dostane ji muž.
  • Kadine 2021 (Guerlain) - tady jsem toužila vyzkoušet znovu vzkříšenou vůni z roku 1911, která vyšla v extra drahé limitované edici. Doufala, jsem, že bude stejně krásná jako okouzlující Fol Arôme, bohužel mi v ní nějaká složka vadí. Ale nakonec musím říct, že to byla skvělá koupě - jako dárek k nákupu jsem totiž dostala sadu božích jemňounkých štětců Guerlain, kterými se líčím každý den :-)

Protože jsem dopotřebovala Vermilion Orange (Annette Neuffer), musela jsem doplnit "zásobu". Nakonec mi letos od Annette přistály na polici tři vůně.

  • Per Fumum: Ambar (Annette Neuffer) (odstřik) - ambrová úžasně uklidňující vůně, kterou nosím občas na spaní.
  • Vermilion Orange (Annette Neuffer) (miniatura) - pomerančové dropsy a oldschoolový základ, na tu mám chuť průběžně pořád.
  • Havana Plum (Annette Neuffer) (miniatura) - tenhle podzim v láhvi jsem měla zatím asi jen dvakrát, ani nevím proč, nebyla chuť.

Další opakované koupě, tentokrát flakonů:

  • Rose America (Une Nuit Nomade) - konečně, konečně, konečně... vydali k této mé zamilované vůni prázdninových růží kabelkový flakon, takže už sebou nemusím na dovolenou tahat flakon velký.
  • Blu Mediterraneo Mirto di Panarea (Acqua di Parma) - svěženka, kterou jsem dopotřebovala v létě. Nesmí mi chybět na polici. Tentokrát jsem ji koupila výhodně v sadě se sprchovým gelem a tělovým mlékem. Je zazimovaná a čeká na léto.

Pro radost jsem si koupila miniaturky:

  • Lalique Cristal - Le Nu Edition Limitée 1996 (Lalique) - já ty Laliqovská propracovaná umělecká díla obdivuju, nádhera.
  • Guerlain Les Meteorites - Parfum de Toilette Shalimar (Guerlain) - úplně spotřebovaná miniatura. Krásné smetí :-) ten obal je překrásný. "Design vytvořený koncem 80. a začátkem 90. let jako součást kolekce s pudry a rtěnkami. Kabelkové flakóny ve tvaru kapesních hodinek se smaltem "CLOISONNÉ", objem 7,5 ml (parfém) a 15 ml (EdP/PdT), plnitelné pouzdro obsahovalo Shalimar, L'Heure Bleue, Mitsouko, Jicky, Chamade a Chant D'Aromes; Později vznikl fialkový parfém Meteorites (2000) a tyto flakóny i náplně se přestaly vyrábět." zdroj www.parfumanie.cz. Ale na jeho otevření aby měl člověk speciální školení :-) Musela jsem napsat pánovi, který mi ji prodával, aby mi to vysvětlil. Nejprve se musí odšroubovat objímka, která je kolem hrdla a pak teprve lze obal rozevřít a flakon vyjmout.

Jediný opravdu nový přírůstek v plném objemu flakonu vzešel ze zkoušení vzorků značky Les Bains Guerbois:

  • 1979 New Wave (Les Bains Guerbois) - úplně mne okouzlila tahle lehce drhnoucí mátovo kosatcovo pižmová vůně, kterou nosím (s drobnými přestávkami) už dva měsíce.

Takže jsem to spočítala a suma sumárum je to za rok 2022 celkem 380ml parfémů. Zavání to vyhlášením parfémového stop stavu :-) Howg.

P.S.

Vím, že pod stromečkem od maminky mě bude čekat ještě jedno opáčko :-) :

  • Privé Rose Alexandrie (Giorgio Armani) - křehká růže osvěžená citrusy a neroli. Flakon jsem po dlouhých letech spotřebovala a trochu se bojím, že ta nová "růžová" šarže bude jinačí.