Růže stokrát jinak

22.10.2017

Parfémy s růží vnímám jako zkapalněné ženství a rozhodně jim sluší slunečné letní počasí, nebo alespoň teplo a sucho. Dnes celý den pršelo, ale já dostala chuť na zkoušení vůní s růžemi. To se mi moc často nestává, takže jsem toho musela rychle využít. Růžím se většinou záměrně vyhýbám, na mě (třeba i přes slibný začátek) nevyznívají moc dobře. Ale o to větší radost mám, když najdu růži, která mě okouzlí.

První, které se beze zbytku podařilo získat si mé srdce, byla Rose America (Une Nuit à Montauk - Une Nuit Nomade) - Z kyselkavé, lehce kovové růže se rozvoní jako růžemi prosycený sladko-slaný vzduch. Disponuje hřejivým dřevitým tónem, který vnímám jako sluncem sušené listy maliní rozemnuté mezi prsty. Je jako má druhá kůže z růžových plátků. A další růžička, která si mě podmanila je Privé Rose Alexandrie (Armani) - Růžové kvítky s neroli, které osvěžují citrusy a objímá vanilkový pyl s mimózou. Křehká vůně, která mi ale dodává energii.

Tak jsem se vrhla do zkoušení. Mám ráda hromadné zkoušení vzorků, protože je můžu navzájem porovnávat a hodnotit. Jenže možnosti mého těla jsou omezené, takže se mi dnes porůznu na paže a kolena :-) vešlo "pouze" 12 vůní. A tady jsou mé postřehy:

Lady Vengeance (Juliette Has a Gun) - Růže hřejivá s vanilkou. Líbí se mi až v té druhé, vanilkové, méně ukřičené fázi, kdy už růže ustoupí.

Rose Praliné (Les Parfums de Rosine) - Růže a kakao. Růže se tím jedlým houštím prodírá tak nějak samostatně a zdá se mi, že si s tím neví moc rady. Do prostoru se moc nedere.

Mille et Une Roses (Lancôme) - Růže a mošusové semínko, působí na mě cukříkovým dojmem. Kupodivu o sobě dává vědět do prostoru a je celkem zapamatovatelná. Možná i díky modré barvě flakonu - ta se mi zdá dost ujetá :-).

Roses Greedy (Mancera) - Zprvu smyslná růže s jasmínem a ovocem. Silačka. Pak se překabátí do něčeho dřevěného ohořelého a dost protivného. Nic pro mě.

First Rosée D'Or (Van Cleef & Arpels) - Růže, rozmočené mýdlo a za chvilku bylo po ní.

Perfume Calligraphy Rose (Aramis) - Růže s šafránem a labdanem. Růže a lakované housle z třešňového dřeva. Orientální kráska. Dnešní třetí místo.

Flowerbomb Rose Explosion (Viktor & Rolf) - Pro mě až vulgárně sladká růže. Růže utopená v pačuli a ovoci. Největší silák a otrava. Zdá se mi podobná jako La Vie Est Belle. Nebrat - ani na mě, ani na nikom v mé blízkosti.

Nudo Rose (Pomellato) - Růžová svěží vodička. Růžička, citrusy, pivoňka. Jemná, příjemná, ale hodí se spíš jako parfemace pro šampón.

Rose Extrême (M. Micallef) - Broskvová hřejivá růže a hřebíčkový karafiát. Ženská nerušivá vůně, ale dostatečně svá. Dnešní první místo.

Rosa Nobile (Acqua di Parma) - Růžová voda, dřevité stonky růží, drobná pivoňka, sladký pyl a krém.

Rose En Noir (Miller Harris) - Růže s tabákem a petitgrain. Netíživá vůně, neolejovitá. Ženská, která umí nosit vázanku. Dnešní druhé místo.

Valentina Rosa Assoluto (Valentino) - Tmavá kořeněná růže. Růže v doprovodu šafránu. Pěkná, ale nejsem si uplně jistá, že by mi slušela.

A když už jsem u toho výčtu růží, tak přidám namátkou pár postřehů k těm, které jsem už zkoušela dříve a pamatuju si je doteď:

Mon nom est rouge (Majda Bekkali) - Potemnělá čajovna s růží. Hodně koření, malinko kouře a citron. K té bych se ještě někdy ráda vrátila podrobnější recenzí.

Eau de Cartier Goutte de Rose (Cartier) - Jedna z prvních růží, které jsem kdysi zkoušela, a líbily se mi. Je jednoduchá a moc pěkná jako divoký růžový keř.

L'Eau de Chloé (Chloé) - Růžová vodička s citrusy, prádlová vůně čistoty. Musí se s ní šetřit, aby nebyla otravná.

Coco Mademoiselle EdP (Chanel) - Marmeláda z růžových okvětních lístků a mandarinky. Můžu ji jen jednou za čas, jinak je trochu vlezlá.

Lipstick Rose (Frederic Malle) - Klasická rtěnková růže.

La Rose de Rosine (Les Parfums de Rosine) - Holčičí rtěnková růže s bonbónkovým nádechem.

Rouge Nocturne (Terry de Gunzburg) - Růže, kterou převálcuje pačuli, nic pro mne.

Une Rose de Kandahar (Tauer Perfumes) - Růže a sladký suchý tabák. Silačka, která mě málem porazila i z papírku.

Nin-Shar (Jul et Mad) - Zprvu jsem zajásala, že tam mám růži krásnou, ale brzy ji převálcoval oud a já drhla.

A ještě pár postřehů, které jsem si zapsala, ale vůbec si je nepamatuju:

Incense rosé (Tauer Perfumes) - Hustá růže s dřevem a citrusy.

Attar de Roses (Keiko Mecheri) - Přestože ve složení růže uvedená není, voní jako bulharský růžový olej.

Pétale Rose (Sinfonia di Note) - Růžová pudrová pižmovka.

Á la Rose Maison (Francis Kurkdjian) - Průsvitná růžička s nenápadnými citrusy.

Café Rose (Tom Ford) - Večerní růže sladká olejovitá. Pačuli kyselkavé vysušené kávou.

Essences Insensées - Rose de Mai' Fragrance (Diptyque) - Vosková růže s ovocnými akordy.

Taif Rose (Illuminum) - Pelargonie a růže. Schytala jako jediná palec dolů.