Eilish (Billie Eilish)

07.12.2022

Všechno, co vím o americké zpěvačce a skladatelce Billie Eilish, mám z popových rádií a bulváru, takže mě berte s rezervou. Písničky má Billie artové a mírně depresivní, zpívané šeptem a její image je něco mezi rebelujícím pankem a sebevražedným gothikem. Její outfity poutají pozornost, a přitom je jí publicita očividně nepříjemná. 

Billie Eilish vydala v loňském roce svůj první "celebrití" parfém, který se až letos se dostal do Česka. Jistěže jsem na něj byla zvědavá, tak jsem se ho vydala vyzkoušet. První, co mne překvapilo, byl flakon. Žádná divočina - ostny, zelená divnobarva, neforemné proporce, snaha šokovat. Ne. Jenom zlaté ženské torzo, "designovka". Něco tak klasického jsem opravdu neočekávala. A obsah byl ještě překvapivější. Líbivá vanilka. Jednoduchá vůně.

V promu k vůni je několik vodítek, jak to celé chápat. Je tam něco o jantarové záři, barvě, kterou Billie vyhledává. O hřejivém pocitu a dokonalých koláčích jaké pekla její maminka. A potom toto: "Flakon záměrně nemá výraznou tvář, aby se s ní mohl ztotožnit prakticky každý. Lahvička, podobně jako sama vůně, oslavuje lidské tělo a zejména pak partie, které Billie miluje. Tedy ramena, krk a klíční kosti... Smyslná kombinace všech ingrediencí by měla podpořit vaše sebevědomí a lásku k vlastnímu tělu."

Pak mi to celé začalo dávat smysl. Všechny ty neforemné hábity a divné nelichotící barvy, kterými se Billie na oficiálních akcích vlastně maskuje. Ještě se nemá ráda. Tak třeba ji v tom její parfém pomůže. 

  • Složení Eau de Parfum Eilish :
  • Hlava: kandované květiny, šťavnatá mandarinka, červené bobule
  • Srdce: kakao, vanilkový krém, koření
  • Tělo: pižmo, dřevo, tonka

Spousta vanilkových vůní má přidanou ovocnou složku, pryskyřice, alkohol, nebo výraznější koření. Tady ne. Vanilka je hlavní hvězda. Kdysi jsem měla sprcháč a tělové mléko s bourbonskou vanilkou, myslím od Yves Rocher - základ parfému Eilish je přesně takový. Smetanově krémová vanilka, nepřeslazená. V úvodu trochu pikantnější a veselejší, potom podkreslená kakaem a klidnější. Žádný překotný vývoj, žádné ambice překvapovat, kosmetická vůně. Zdálo by se, nuda. Přesto jsem ji byla vyzkoušet už několikrát a stále se musím přesvědčovat, že ji nepotřebuju. I kvůli tomu flakonu, protože ten 100ml je opravdu velmi nešikovný do ruky... u menších by to snad mohlo být lepší. Naštěstí ji teď mají v Douglasu vyprodanou :-)

P.S.

Letos Billie vydala parfém druhý. Flakon druhého torza má tmavou metalickou barvu a vůně je údajně více dřevitá. Zatím je snad dostupný v Americe. Jsem zvědavá, kdy doputuje do našich parfumerií. Láká mě k vyzkoušení především palo santem v základu, které mne jako ingredience zaujalo na výstavě Zahrada vůní.

  • Složení Eau de Parfum Eilish No.2
  • Hlava: italský bergamot, květ jabloně
  • Srdce: černý pepř, papyrus, vlčí mák
  • Základ: palo santo, ebenové dřevo, pižmo  

P.P.S.

Kdybych měla zhodnotit letošní rok, co se týká novinek v mainstreamových parfumeriích - je to bída. Kromě Billie Eilish se mi líbil už jenom krémově květinový J'adore Parfum d'Eau (Dior). Bílý neprůhledný flakon parfému neobsahuje vonné složky rozpuštěné v alkoholu, ale cituji "spojení vody a květin". Vůně postrádá tu silnou opojnost (pro mne bolehlavovost) bílých květů původního parfému J'adore z roku 1999, ale je poctivě udělaná. Obsah flakonu má mléčnou barvu, dá se po kůži rozetřít jako lehký krém a taky tak "krémově" voní. Výdrž i prostorovost vůně je dobrá. Doporučuju vyzkoušet.