Levandulový svět

27.06.2022

Na instagramu na mě vykouklo, že na levandulové farmě ve Starovičkách už byl spuštěn samosběr levandule i lavandinu. Pálava je moje srdcovka, vůni levandule miluju a tenhle výlet plánuju už nějaký ten rok (ale však víte... covid). Tak jsme se tam s mužem o víkendu konečně rozjeli. 

Řeknu vám, že lidí tam bylo jako much. Neodradilo je ani šílené vedro, ani to, že k políčku je to procházkou víc jak kilometr bez stínu (parkuje se na okraji Staroviček na placeném parkovišti). Davy proudily jako procesí, jen monstrance chyběly. Dvojičky, rodiny s malými dětmi, pejsky, nevěsta s kamarádkami, ověnčený hlouček dívek... 

... a především šílené ženy jako já, hnané touhou se kochat, fotit, trhat... 

 ... a v levandulovém obchůdku ve Starovičkách si pak vybrat levandulové suvenýry - odvezla jsem si mýdlo, sirup, éterický olej, hydrolát a limonádu...  

... a s nimi mírně či více otrávení chlapi, kteří se těšili na pivo na zpáteční cestě :-) 

dav u vstupu na políčko
dav u vstupu na políčko
květinový workshop
květinový workshop

Už od parkoviště byly cítit závany té úžasně relaxační vůně. Moje představa byla z těch instagramových prezentací sice trochu jiná - políčka nejsou lány z Provence, ale zklamaná jsem nebyla. Protože... ta barva, vůně, výhled... krása!

Levandulová políčka Lavandia s.r.o. byla založena v roce 2014 a v současné době tam kvete pás levandule lékařské, která má světlejší zabarvení a lavandin "grosso", ten je tmavší. Levandule lékařská se používá v lékárnictví, protože má antiseptické vlastnosti (pomáhá např. v boji s akné, může se jí ošetřit bodnutí hmyzem apod.), a v kuchyni (provensálské koření, limonády, sirupy). Lavandin je okrasnější, má intenzivnější vůni, proto se používá v parfémech a při aromaterapii.

https://www.levandulezmoravy.cz/ 

https://www.instagram.com/levandulezmoravy/     

levandule lékařská v plném květu
levandule lékařská v plném květu
lavandin grosso teprve rozkvétá
lavandin grosso teprve rozkvétá

P.S. Tak jak miluju vůni levandule, v parfémech už to s ní mám trochu složitější. Parfémů s levandulí je přehršel, ale skoro žádný mi nesedí. Nejpěknější relaxační vůni levandule jsem našla v parfému Lavandula (Penhaligon's). Taky Lavandeluce (April Aromatics), není marná, ale na mě je příliš medová. Hezká pryskyřičná levandule je v Gris clair (Serge Lutens). Pěkná, ale dosti starosvětská, levandule s vanilkou je v Jicky (Chanel). Asi nejraději mám chlapeckou levanduli v Boy (Chanel), ke které se čas od času vracím. A poslední parfém s levandulí, který jsem zkoušela, je letošní novinka Arcadia (Hiram Green). Tam se levandule mísí s tonkou a kořením v takové velmi příjemné prohřáté kompozici dýchající přírodou a středomořím.