Parfémová NEJ roku 2019

29.12.2019

Rok končí a tak jsem se inspirovala moc pěkným vláknem na Parfumanii a zkusila zhodnotit svůj parfémový rok 2019.

Ve Vavavoom mě potěšilo uvedení interiérových vůní Nicolaï Parfumeur-Créateur, (ze kterých jsem si hned vybrala dvě - zimní Ambre Precieux a jarní Bal a Venise) a také podzimní uvedení prestižní značky Frederic Malle. Také mám radost, že kolekce Un Nuit a Oman potvrdila opět moje souznění se značkou Un Nuit Nomade

Sådanne
Sådanne

Moc si vážím přátelství na dálku s Ivetou, průzkumnicí indie parfémové scény, díky níž jsem měla možnost poznat malou niche značku Slumberhouse, zamilovat se "z papírku" a prožít dobrodružný nákup Sådanne od nepředvídatelného parfuméra Joshe Lobba. 

Zásadní parfémovou událostí pro mne bylo seznámení se se spřízněnou duší Hankou z blogu Očicháno, které vedlo (kromě příjemných osobních setkání a přírůstku na poličce - nostalgické Odalisque (Parfums de Nicolaï) k objevení brněnského obchůdku s přírodní kosmetikou a parfémy Dotek slunce

Díky vnímavé majitelce Doteku slunceMarkétě Kellerové jsme s dcerou začaly používat kosmetiku Dr. Hauschka, která nám pomáhá, a já jsem poznala spoustu nových parfémových značek. Hlavně Kerosene, která má tolik krásných parfémů, že si člověk mezi nimi neumí vybrat. Nebo přírodní vůně od Hirama Greena, kde jsem se okamžitě zamilovala do Slowdive.

Jednoznačně nejskvělejší zážitky mám z osobních setkání s aromačkami, parfumaniačkami, a samozřejmě s parfuméry. V brněnském Vavavoom jsem měla možnost setkat se s okouzlujícím Jamesem Heeleym i bezprostředním  Ulrichem Langem

Ovšem pro mne nejzásadnější parfémovou událostí bylo uvedení parfému Murmur (Pigmentarium) sloučené s třetími narozeninami Vavavoom. Majitelce parfémového butiku Lucii Levenson velmi fandím, a bylo mi ctí být součástí téměř rodinné oslavy. Zároveň jsem velmi ráda osobně poznala šikovného českého parfuméra Jakuba Hiermanna, se kterým jsem si do té doby pouze dopisovala přes internet, především kvůli rozhovoru k vůni Ad Libitum.

Bohužel měl tento rok stinné stránky. Neshody v rodině manžela, nemoci blízkých i známých, (mě taky na pár týdnů nemoc vyřadila - i z prozkoumávání parfémového světa). A několik dní před letošními Vánoci nás zasáhla nečekaně smrt tatínka. Momentálně jsem schopná nosit pouze jedinou vůni - brnění před světem - Métallique (Tom Ford). Ale zase mě neskutečně povzbuzuje soudržnost naší rodiny i našich dobrých přátel, za kterou jsem ze srdce vděčná. 

...Je země mrtvých a je země těch, kdo žijí a mezi nimi láska, to je most který všechno přetrvá a všemu dává smysl. (T. Wilder)...

Přeji Vám všem do nového roku hlavně pevné zdraví a spoustu sil do života... a třeba i trošku toho voňavého rozmazlování se.