Hiram Green

08.09.2019

Dne 5. září 2019 proběhla akce "Uvítání nové značky - Hiram Green, přírodní niche parfémy" v brněnském Doteku slunce. Já měla smůlu, protože marodím od poloviny prázdnin, a spousta parfémových akcí včetně této mi unikla. Vůně Hiram Green však byly v prodejně na Orlí 16 naštěstí dostupné daleko dříve, průzkum značky už mám za sebou, tak vám teď o nich z postele můžu poreferovat.

Dotek slunce nabízí kompletní současný sortiment značky - 6 vůní - Arbolé, Dilettante, Hyde, Lustre, Moon Bloom, Slowdive.

Když jsem nedočkavě začala zkoušet, hned na první přivonění jsem se zamilovala do Slowdive. Znáte to - přivoníte a usmíváte se od ucha k uchu. Sice zkoušíte další vůně, ale stále se vracíte, zhluboka vdechujete tu krásu, a skoro až nemístně nahlas  "ácháte":-) Ještěže majitelka tohoto obchůdku s přírodní kosmetikou Markéta  pro takovou "slabost" velké pochopení. Sama se totiž před lety na první počich zamilovala do Arbolé. I to byl jeden z důvodů, proč se rozhodla Hirama Greena osobně oslovit a domluvit se na spolupráci.

Kanadský parfumér Hiram Green vyrábí od roku 2013 vůně z nejlepších přírodních ingrediencí v malých dávkách v jeho studiu v holandské Goudě. Všechny parfémy jsou 100% přírodní, veganské (s výjimkou absolutního včelího vosku v Slowdive) a neobsahují GMO. Netestuje na zvířatech. 

Kdysi jsem zkoušela moc pěkný Hiramův parfém Shangri Lahttps://alibi-notes.webnode.cz/l/shangri-la-hiram-green, jehož výroba již byla ukončena. Velmi se mi líbila vrstevnatost vůně a blízkost k přírodě. 

Slowdive

"Slowdive je teplá vůně, která zachycuje odpolední náladu, kdy je sladkost indického letního vzduchu téměř hmatatelná. Při útěku před letním sluncem vás obklopí opojná vůně letních květin a hučení včel."

Složení: neroli, pomerančový květ, tabákový květ, tuberóza, med, sušené ovoce, pryskyřice

Když jsem k Slowdive poprvé přivoněla, úplně jsem roztála, jako bych si připomněla něco překrásného z minulosti. Nejvíc vnímám med a vosk. Přitom med ve vůních vůbec nevyhledávám, je většinou takový sladce vlezlý. Jenže tady ho mám v podobě ještě nehotového medu, takového, který včelky právě nesou do úlu pod rozkvetlým stromem. A díky recenzi Hanky Žabky na Arome jsem si uvědomila, že je tam také dotyk tuberózy podbarvené pryskyřicemi z mé milované Sacrebleu Intense (Nicolaï Parfumeur Créateur). Vůně se drží spíše u těla, ale zato má výbornou výdrž. Dceři se taky líbila, dala by ji však až na třetí místo pro přílišnou medovost.

Arbolé

"Název a duch Arbolé vychází z básně Federica Lorcy, která začíná řádkem "strom, strom, suchý a zelený". Představte si líné letní odpoledne někde ve vnitrozemí na Ibize: slaný suchý vítr foukající mezi stromy a stopa kadidla ve vzduchu. Jedná se o romantickou vůni s nádechem vintage."

Složení: pačuli, cedr, santalové dřevo, vanilka, tonka 

Úvodní nádech Arbolé je matoucí, skoro až zeleně mentolový. To, že za tím vším stojí pačuli, vám dojde teprve později. Je tu zpracované neuvěřitelně pěkně. Je zelené stejně, jako je zelená tekutina ve flakonu. Zelené jako jehličí stromů, které se při bližším pohledu mění na listí. Svěží a odtažité, přitom sladce blízké. Vlhké, ale zahřáté sluncem. Santalové dřevo v závěru postrádá pro mne nepříjemnou mléčnost, je vysušené, hořké, krásné. Druhé místo po Slowdive na mém žebříčku a první u mé dcery.

Dilettante

"Vůně inspirovaná tak jednoduchými potěšeními, jako je procházka po nádherné zahradě po dešťové spršce. Představte si křišťálově čisté kapky jemně lpící na čerstvých zelených listech a voňavých okvětních lístcích. Dilettante je okouzlující a jiskřivá oslava léta."

Složení: petitgrain, pomerančový květ, sladké pryskyřice 

Pro mne je tato bílokvětinová vůně čistě ódou na pomerančový květ, který rozhodně ve vůních nevyhledávám. Ovšem jeho milovníci si tu přijdou opravdu na své. Navíc petitgrain přidává sladkému pomerančovému květu jarní svěžest.

Hyde

"Hyde je smyslná a návyková okouzlující vůně s motivem kůže. Svůdná a náročná Hyde je ódou pro všechny ty duše hledající dobrodružství. Na mezinárodním veletrhu parfémů Esxence 2019získala ocenění Art and Olfaction 2019 award za nejkrásnější design."

Složení: citron, bergamot, březový dehet, cassie, labdanum, vanilka, oakmoss  

Hyde je zážitkový parfém. Takový, který si procítíš doma v klidu, ale do práce by ses jím nenavoněla. Nekonečná, silná, všepřebíjející vůně zauzeného dřeva ještě doutnajícího, vychládajících uhlíků v ohništi a připálených podrážek kožených bot. Temná. Ovšem na chlapovi bych ji moc ráda potkala. Pozor, tekutina barví!

Lustre

"Představte si, že slunce vyčnívá nad zdánlivě nekonečnými poli růží v srdci Bulharska. Měkké, zlaté paprsky slunečního světla něžně povzbuzují jemné růžové okvětní lístky k uvolnění jejich nádherné vůně. Nejnovější parfém Hirama Greena, jednoduchý a elegantní, prostě růže od začátku do konce."

Složení: bulharská růže, citrusy, orris, olibanum 

Lustre mám zpočátku výraznou růži, kyselou až nepříjemně kovovou, jakoby mě řezala nožem. Přitom v tom kovu jasně rozpoznávám zaoblenost bulharského růžového oleje, který mám ráda. Možná mi to provádí citrusy, nebo neroli, nevím. Později, až se vůně prohřeje na kůži, tak se uklidní, uhladí a konečně zůstává "jen" krásný růžový olejíček. Ale přes ten úvod se nepřenesu. 

Moon Bloom

"Vůně je inspirována tuberózou, květinou s jedinečnou jemnou a krémovou vůní, často označovanou jako paní noci. Nejen proto, že uvolňuje svou vůni během noci, ale také kvůli svým intenzivním afrodiziakálním vlastnostem. Moon Bloom byla debutem Hirama Greena a je stále jednou z jeho nejpopulárnějších vůní."

Složení: tuberóza, jasmín, ylang-ylang, kokos, listová zeleń, tropické koření a pryskyřice

Moon Bloom jsem se dlouho bránila dát na kůži, mám to s letními krémovými vůněmi (dosti častá kombinace tuberózy, kokosu a ylang-ylangu) složité, bolehlavové. Nakonec jsem usoudila, že koleno je daleko od nosu :-), navoněla se na něj, a neprohloupila jsem. V příjemných sladkých závanech se mi vůně připomínala až do večera, do prostoru se nesla tedy slušně. Letní tuberózová nehoubičková vůně, odlehčená zelení. Líbila se mi velmi (místo třetí), a mojí dceři ještě víc (místo druhé).

Pobavilo mne, že jsme se s dcerou nezávisle na sobě shodly na trojici Arbolé, Moon Bloom a Slowdive, jen v malinko proházeném pořadí. A potěšilo mne velmi, že se potvrdila slova z oficiálních stránek značky: "...ručně vyráběné parfémy Hirama Greena popírají často omílané tvrzení, že přírodní vůně jsou nudné, měně propracované a mají krátkou životnost. Jeho parfémy jsou intenzivní, bohaté a výrazné."