Odalisque (Parfums de Nicolaï)

10.01.2020

Díky Hance z blogu Očicháno jsem pro sebe objevila nostalgickou vůni, která tiší neklid a hojí rány - Odalisque (Parfums de Nicolaï)

Vzoreček vůně jsem dostala od Hanky na vyzkoušení, a založila do batohu. Vzpomněla jsem si na něj až o pár týdnů později, asi v jedenáct hodin večer. V momentu, kdy jsem měla za sebou dlouhý, psychicky i fyzicky náročný den, který ovšem stále nekončil. Jen už kladný výsledek nezávisel na mně, a já mohla pouze čekat a strachovat se, jak vše dopadne. Vůně mi v ten moment sedla jak "riť na šerbel" :-) Úplná arometrapie. Hance jsem tehdy napsala, že mi její vzoreček zachránil zbytky zdravého rozumu. A ona se mi svěřila s tím, že Odalisque používá jako vůni pro těžké chvíle, a že má pocit, jakoby jí dodávala sílu a podporovala sebevědomí.

Oficiální stránky stránky mluví o Odalisque jako o valčíku úvodních citrusů, následovaných kvetoucími konvalinkami na zaprášeném parketu z větvičníku a dotekem elegantního kosatce, kterému podlehnou fanoušci žánru chypre. 

A Luca Turin nešetří superlativy: "... Málokoho by napadlo, že by se v moři mezi plachými, melancholickými, bezkrevnými květinovými vůněmi typu Après L'ondée (Guerlain) a klenutou, ostře lomenou zelenou chypre v Cristalle (Chanel), mohla objevit země, dokud ji nenašel neomylný navigační smysl Patricie de Nicolaï. Květinový akord jasmínu a kosatce, složek zároveň abstraktních i velmi stabilních, propojený se slanými tóny větvičníku, zprvu tak křehký, je robustní a zářivý. Jakoby parfumér šikovně ukrajoval materiál od klasických chypre akordů, ale jen do té míry, dokud jím neproniklo mramorové světlo. Jedinečný, podceňovaný zázrak..."

  • hlava: mandarinka, bergamot
  • srdce: konvalinka, jasmín, kosatec 
  • základ: větvičník, pižmo

Odalisque nezapře bílokvětinový podpis Patricie de Nicolaï, který jsem zaznamenala i v Sacrebleu Intense. Ovšem typově mi připomíná Chanel No 5 ořezaný o aldehydy. Bílokvětinové mýdlo. Květiny uvedou zprvu nasládlé citrusy, které se později s nástupem minerálních tónů malinko vyostří a hrají pak stejnou roli, jako aldehydy, tudíž je vyznění Odalisque oproti Pětce jemnější. Z květin je nejvíce patrný zářivý jasmín podbarvený krémovým kosatcem. Konvalinka nedovolí vůni spadnout do uniformity Pětky, přidává rozpustilé pomrknutí jedním okem. Suchý větvičník je dokonale vybalancovaný bílým pižmem, takže bych Odalisque označila za chypre pro začátečníky. Vůně je přívětivá, laskavá, intimní a nostalgická, jako pohlazení od babičky. Výdrž i silage má výbornou, (stačí jedno dvě stříknutí) a v prostoru kolem vás povlává jako hedvábný šál ve větru.

Ještě malá poznámka na závěr - podle informací z internetu byla Odalisque přeformulována tak, aby vyhovovala standardům IFRA pro větvičník, ale charakteru vůně to prý nijak neublížilo. Já jsem zkoušela tu novou, verzi před reformulací neznám.