Métallique (Tom Ford)

31.07.2019

Oficiální promo horké novinky Métallique (Tom Ford) mluví o kovové Venuši v květinách, obrněných vyšívaných šatech a neohrožených nebojácných ženách. Takové ty řeči, které prodávají. Ale velmi mě zaujalo, že zmiňuje také složky hlavy, které umocňují nepochopitelnost prvního dojmu.

  • Květinově-orientální vůně inspirovaná metalickými prvky módy a designu Tom Ford. Složení:
  • Hlava: aldehydy, bergamot, růžový pepř
  • Srdce: hloh, konvalinka, otočník
  • Základ: ibiškovec pižmový (mošusové semínko), peru balsam, vanilka, santalové dřevo

Když mě kamarádka vtáhla minulý týden do Douglasu, že "koukneme na novinky", byla jsem skeptická. V poslední době je to pro mne v běžných parfumeriích jedno zklamání za druhým. První překvapení bylo, že už měli k mání Métallique (Tom Ford), první Fordovu vůni s aldehydy, a druhým překvapením byla vůně samotná.

Fordovy vůně, i ty nejúspěšnější, jako byla Black Orchid z roku 2006 jsou na mě většinou příliš. Příliš silné, příliš květinové, příliš divné... Dokonce i ty z tyrkysové kolekce Private blend Neroli Portofino. Snad jediná loňská novinka Lost Cherry z řady Private blend už taková pecka není, i když ani s tou jsem se po počátečním okouzlení nakonec nespřátelila.

Ovšem Métallique mě svou "líbivostí" a jemností zaujala už při zkoušení v parfumerii, a po dopotřebování vzorku vím, že budu chtít víc. Úvod je mírně plastový, a můžu tedy potvrdit že je "nepochopitelný", nebo možná neuchopitelný :-) Rozhodně zaujme, ať už v dobrém či špatném smyslu. V pozadí je cítit mýdlo, ale nejsou to žádné výrazné aldehydy. Pouze oblé mýdelko, jemná hladká čistota. To vše se uhladí na našlehaný mandlový krém a vanilkový pudr. Ač zmiňuji mýdlo, krém i pudr v jednom, vůbec tak těžce vůně nepůsobí. Jednodušší je možná představit si vanilkovo - mandlový lehounký pyl heliotropu s jeho balzamicky nasládlým květinovým nádechem a smíchat ho s jemnou mýdlovou pěnou na čisté bělostné pokožce. Klid, intimita a odlesky slunce.

Momentálně je Métallique na Parfumanii nejvíce diskutovaná vůně. 

https://www.parfumanie.cz/database/detail/metallique-tom-ford?_fid=fki6#comments 

Našla si své příznivce i odpůrce. A co je podstatné? Její neuchopitelnost. Každý v ní cítí něco jiného, přirovnává k jiným vůním. Zazněly zde i příměry jako: "Lipo, pudrové kytky, kovové tóny, marchemallow, citrusové dropsy v kostele, prachově nadýchaný vanilkový dojezd, likérem změklé mandle, narezlý karamel, ostrý nůž, jemná lehce mýdlová pěna zahuštěná smetanovým santalem." Podle psaných vyjádření nejvíce Métallique nesedla uživatelce Fleur: "Protivně sladké bílé květiny; parfemace suchého šampónu pro puberťačky; popcorn, do kterého si divák v multiplexu vycmrndal trošku coca-coly; v samotném závěru pak (žluklý) vanilkový rohlíček zapomenutý v plechovce od loňských Vánoc."

Dobře si pamatuji, jaké různé komentáře jsem kdysi četla na Channel no.5. Od puchu staré babky až po oslavné ódy. A tato rozporuplnost mi to velmi připomíná. Proto... také kvůli těm prazvláštním oblým aldehydům s bílými květinami a santalem ve složení... i díky celkovému dojmu z vůně, kdy jednoduše nelze jednu složku vypíchnout nad druhou... jsem si Métallique zařadila jako novodobou Pětku. Tu taky buď miluješ, nebo nenávidíš.

Botticelli
Botticelli