Dr.Hauschka aneb jak jsem se vydala očichat Kerosene

14.05.2019

Od kamarádky jsem dostala Pleťové tonikum od Dr.Hauschka. Co se týče pečující kosmetiky jsem analfabet. Tak jsem si řekla, že se musím s někým odborně poradit, ať takový fajný dárek nevyplácám jen tak. Jaké však bylo moje překvapení když jsem našla, že značku Dr.Hauschka prodává brněnský obchůdek s přírodní kosmetikou Dotek slunce, o kterém jsem se dočetla na Parfumanii, že prodává niche značku parfémů Kerosene. Tak jsem se rozhodla spojit příjemné s příjemným :-) a vydala se na výzvědy.

V obchůdku na Orlí 16 jsem shodou okolností narazila přímo na majitelku Markétu, která se mne ochotně ujala a popovídali jsme si o vůních. Kromě osmi vůní od Kerosene nabízí totiž obchůdek ještě francouzské parfémy z Provence - Galimard a kanadskou značku - Clean. Ale ty jsem už nestihla vyzkoušet, protože jsem měla plný nos vůní od Kerosene. Jsou skvělé, ale recenze budou až příště, protože:

paní Markéta mě nalákala na kosmetiku. Nejprve vyzvěděla, že se nelíčím, kosmetiku moc nepoužívám a mám problematickou pleť, která se po použití krémů zanáší a opupínkuje. Doporučila přípravky od Dr.Hauschky, takže jsem odcházela plná dojmů a s drobným nákupem (konkrétně ty produkty, které jsem zkoušela se totiž prodávají v malých baleních 10ml a 5ml s příjemnou cenou pod stovku) na otestování, jak se mojí pleti budou zamlouvat. A za týden se mám prý přijít ukázat.

malé 10 ml balení
malé 10 ml balení

Týden jsem tedy používala / Pleťové tonikum "Special" 10 ml / Pleťový čistící krém 10 ml / Pleťové hydratační mléko 5 ml / dle Markétina doporučení, 

  • Ranní rituál: Omýt vodou, dlaní a prsty kolem nosu vtiskávat (vmlaskávat :-) do pokožky čistící krém (neroztírat jako peeling), omýt, osušit. Sprejem nanést tonikum, jemně vtisknout do pokožky. Hydratační mléko rozetřít v dlaních a rovnoměrně nanést. Večerní rituál vynechává hydratační mléko.

a stále jsem čekala na alergickou reakci. 

Pleťový čistící krém - cca 1 cm na 1 použití
Pleťový čistící krém - cca 1 cm na 1 použití

Světe div se! Nejenom, že pupínky nepřibyly, ale ty stávající se zahojily. Jenom pleť byla sušší. Malá balení byla téměř vypotřebovaná, tak jsem vyrazila pro veliká. Místo "speciál" pleťového tonika mi bylo doporučeno to obyčejné, prodává se ve 100 ml lahvičce se sprejovým uzávěrem, prý nebude vysušovat. Čistící krém je v tubě o obsahu 50ml a hydratační mléko ve flakonu s pumpičkou 30ml. A ještě přemýšlím o krému na oči.

(Edit: Hydratační krém na oči používám cca 4 měsíce a zatím jsem ho nedopotřebovala - denně ráno do okolí očí vmasírovat množství velikosti zrnka rýže. A pokud se mi zdá, že jsem bledá jako smrt, tak do hydratačního mléka kápnu trochu Tónovací emulze, která dodá pleti opálený nádech)

Kosmetika Dr.Hauska mi vyhovuje. Přestože nabízí více než 100 produktů, stačí jich pár pro daný účel. Líbí se mi, že na noc není třeba krém a kůže může volně dýchat. Použití tonika je osvěžující i během dne. Přípravky příjemně, ale nijak intenzivně, voní po všech těch skvělých surovinách. A je vyloženě radost číst si její složení.

https://www.dotekslunce.com  

Pleťové hydratační mléko - 1 stisk pumpičky
Pleťové hydratační mléko - 1 stisk pumpičky

Dr.Hauschka

Kosmetoložka Elisabeth Sigmund a chemik doktor Rudolf Hauschka vytvořili v roce 1967 pro německou společnost WALA Heilmittel celostní (holistickou) kosmetickou řadu, která během následujících let dostala název kosmetika Dr.Hauschka.

Kosmetika Dr.Hauschka se skládá z rostlinných výtažků a přírodních organických a minerálních substancí, které odpovídají přírodním procesům kožního aparátu - např. podporují denní a noční rytmus pokožky, její aktivitu a rovnováhu. 

"Kosmetika Dr.Hauschka nerozlišuje pokožku na různé "typy" pleti. Jejím cílem je jednotlivé výkyvy pokožky, její suchost nebo v opačném smyslu nadměrnou produkci kožního mazu do té míry vyrovnat, aby pokožka opět nalezla svůj zdravý a vyvážený střed. Pleti se nedodávají žádné substituční látky, jako např. liposomy nebo kolageny. Nevzniká žádná závislost pokožky na vnějším přísunu hydratace, výživy nebo nápravy. Naopak je pokožka povzbuzována, aby si potřebné látky vyráběla sama a zůstala tak dlouho aktivní a živá."

Přípravky Dr.Hauschka neobsahují syntetické konzervační, barvící nebo vonné látky. Použité rostliny pocházejí z ekologického pěstování a kontrolovaného volného sběru, společnost se podílí na řadě projektů na podporu bio-dynamického pěstování a samosebou netestuje na zvířatech. Veškerý sortiment kosmetiky je certifikován značkou BDIH jako "Kontrolovaná přírodní kosmetika" a NaTrue. 

Zdroj: https://www.yinyang.cz/dr-hauschka