Můj parfémový rok 2023

30.12.2023

V roce 2023 se vystupňovala moje nechuť ke zkoušení parfémů v běžných parfumeriích. Už se jim vyhýbám velkým obloukem - ta sladká syntetická dřevitá vůně, která se z nich line na sto honů, se mi protiví. Za jedinou povedenou novinku z běžné parfumerie považuji valentýnskou limitku - toaletní vodu Rose Water and Vanilla. (Vím, značka Jo Malone je niche, ale potkat ji můžete v brněnském Douglasu na ulici Česká.)

Omezila jsem i aktivní vyhledávání a zkoušení niche parfémů. Jenom návštěvy Vavavoom jsem nezanedbávala - z letošních novinek mne asi nejvíc zaujala hluboká fialková Viole Nere (Meo Fusciuni) a broskvový Suncrest, se kterým nás do Vavavoom přijel osobně seznámit Ulrich Lang. Cíleně jsem vyzkoušela jen českou značku Renier Perfumes kubánského výtvarníka Reniera Rodrígueze Méndeze, která byla letos nově zařazena do prodeje v Doteku Slunce; a Aemium, jenž vyrábí milé botanické parfémy.

Avšak ve zkoušení kvalitních vůní jsem nezahálela a rozšiřovala si obzory. Díky parfémové altruistce Ivetě ke mně v průběhu roku doputovaly čtyři "wander packety" se stovkami vzorků niche a indie značek z Ruska, Turecka, Rumunska a Spojených Států. Musím se přiznat, že z toho množství mám zamotanou hlavu, naštěstí jsem zatím po ničem nezatoužila. Uvidím jestli se to změní - tři putovní balíčky už jsem poslala dál, ale ten čtvrtý budu ještě zkoumat.

Na slepé nákupy jsem se nechala inspirovat na parfémovém fóru Arome - nejpovedenější bylo seznámení s Oud Glacial (Reminiscence Paris) - osvěžující mátový unisex. Ale jinak jsem se držela svých parfémových stálic a doplnila zásoby 1979 New Wave (Les Bains Guerbois) - moje současná parfémová jednička mátovo kosatcová, Nea (Jul et Mad) - sexy ženská, Alambar (Laboratorio Olfativo) - hřejivá zimní, Vermillion Orange (Annette Neuffer) - starosvětský pomerančový drops.

Stejně tak, jako jsem se vracela ke svým oblíbeným vůním, tak jsem se vracela i ke vzpomínkám. Možná proto vznikl i můj instagram. Moc mě baví pomocí krátkého příspěvku shrnout vzpomínku k parfémové akci, dojmy ze zkoušení, nebo vybrat z mé parfémové poličky flakon, podívat se na něj nově a zkombinovat ho s některou z paletek očních stínů. Najít propojení mezi nimi - barvami, příběhem, pocitem… Nové příspěvky se snažím přidávat především v sobotu a neděli. (Nebo, když se něco šustne :-)

Co se týká parfémových akcí, tak letní setkání s Ulrichem Langem ve Vavavoom už jsem zmínila. Ovšem letošek byl významný rok pro brněnský Dotek slunce - na podzim se přestěhoval do nových prostor na Jezuitské. kde proběhlo slavnostní otevření. Mě ale více potěšila návštěva rosáriia a setkání s kamarádkami z Parfumanie - naše jarní společná cesta do Bratislavy za Robertem Haváčem (Havac perfumes). A pak taky skvělá přednáška Ley Jedonkové o vůních starověkého Egypta na Festivalu Aromaterapie & Bylinky 2023, který jsem si celý moc užila a chystám se na něj znovu příští rok.

Do roku 2024 vám všem přeji spoustu zdraví, klidu, radosti a lásky. A taky sem tam nějaké to voňavé potěšení.