FiiLiT

25.08.2020

Francouzská značka FiiLiT je další ze seznamu parfémových domů, jenž nabízí "cestovatelské" parfémy: "Každá vůně FiiLiT je cestovní deník zobrazující vybranou zemi. Shromažďujeme cestovatelské vzpomínky, tradice, kulturu a pocity a sdílíme je." Pomalu z tak malé kreativity začínám být unavená. Stejný nápad totiž měly Une Nuit Nomade, Eutopie, Gallivant. Tak co mi cestovatelé z FiiLiT předvedou nového?

Název značky je slovní hříčkou. Anglické spojení slůvek FeeL iT je pozvánkou k procítění a FiLL iT odkazuje na plnitelné obaly. 

FiiLiT se prezentuje jako "etická a autentická". Proto jsou výběr surovin i výroba obalů šetrné k životnímu prostředí a respektují místní komunity. Parfémy neobsahují ftaláty, parabeny, silikony, polymery, petrochemické materiály, syntetická barviva atd. a nejsou testovány na zvířatech. Ve flakonech naleznete od 87% do 100% přírodních surovin a ty syntetického původu jsou v přírodě přítomné molekuly. O kvalitu surovin se stará Stéphane Piquart z Behave a také Accords et Parfums. To zní hodně zodpovědně.

První trojice vůní vznikla v roce 2016 a do dnešního dne se portfolio značky rozrostlo na 10 parfémů. Parfuméry jsou Amélie Bourgeois a Anne-Sophie Behaghel z Flair Studia ParisStéphanie Bakouche. Poslední jmenovaná má na svědomí dvě krásné vůně od Jul et Mad - Mon Seul Desir a Fugit Amor, takže se začínám těšit.

Za svůj život jsem toho mnoho nenacestovala. Kompletně všechny destinace, o kterých mi FiiLiT chce vyprávět, znám jen z televize a internetu. Přesto jsem se pokusila si vůně ještě před přivoněním představit, a bylo zajímavé porovnat mou představu s olfaktorickou skutečností. Jo, a dost mě pobavilo, že ač jsem parfémy nanášela při prvním zkoušení napřeskáčku na levou i pravou ruku, nakonec se mi všechny na pravé ruce líbily a ty na levé ne. Dnes tedy jeden z levé a druhý z pravé ruky.

Mušhuššu - Babylonia

  • Složení: 
  • hlava: pepř, pryskyřice elemi, kadidlo
  • srdce: muškátový oříšek, máta klasnatá 
  • základ: kadidlo, labdanum, santalové dřevo, oud 

V dávném Babylonu jsem nikdy být nemohla natož se procházet po Visutých zahradách Semiramidiných a rozhodně jsem nikdy nepotkala bájného hada/červeného draka Mušhuššu, který dal název tomuto parfému. Moje představa vůně byla velmi vágní - řekla jsem si, že bude minerálně pryskyřičná, protože při slově Babylon si vybavím jen sluncem vypálené hliněné stavby a zikkuraty, o kterých jsme se učili v architektuře.

No a dostala jsem Nebukadnesara, kterého právě balzamují na pohřební obřad. Na vlasy mu nanáší kovovým nástrojem vrstvu žlutého jílu a formují nevídaný účes, na čelo mu malují rumělkou a zlatem náboženské symboly. Velmi živočišná vůně, pryskyřičná a dřevitá. Oud je minerální, má kovový tón. Všude horko, rudá a zlatá. 

Tehani - Polynésie

  • Složení: 
  • hlava: kokosový ořech, citrusové tóny 
  • srdce: ylang ylang, tiaré 
  • základ: santalové dřevo, vanilka, pačuli 

Tehani je křestní jméno tahitského původu, znamená "miláček" nebo "ten, kdo je milován"Gauguinovy Tahiťanky měly do vlasů vetknuté květy tiaré. Tiaré jsou podle legendy krásnou ženu spící v zahradě, kterou bohové proměnili na nádherný a jedinečný květ. Značka nabízí parfém Bali, kterému jsem přiřadila vůni kokosu a bílých květin, proto jsem si Polynésii představila jako ovocnou a tropicky sladkou. 

Ale omyl, kokos je právě tady. Úžasně zastřený. Spíš kokosové mléko v kokosové skořápce. Klasika spojení kokosu a bílých květů (i zmiňovaného tiaré, které lechtá v nose) s vanilkou, ale velmi odlehčená, průzračná. Žádný bolehlav ani hutný opalovací krém. Jemně nasládlá. Unosila bych jí kýbl, až spotřebuji Vittoria Apuana (Profumi del Forte). Ovšem podstatné, co parfému mohu vytknout, je dost slabá intenzita, projekce i výdrž.

Pokračování příště :-)