Kokos

15.01.2017

Dnes jsem si vzala na paškál vůně s kokosem. Všechny mají společné to, že se hodí více na léto (ale teď v zimě, jako připomínka léta, mi dělají dobře). Další věc, kterou mají společnou je, že se hodí na denní nošení, jsou sladké a ve složení se v nich objevuje kromě kokosu taky vanilka, ylang-ylang, citrusy a bílé květiny. Je jich pět - možná mám ještě nějaké vzorky vůní, které tyhle podmínky splňují, ale neutkvěly mi v hlavě a čichobuňkách, tak mi ani nestojí za to po nich pátrat.

Elle L'aime - Lolita Lempicka

Aneb, za málo peněz hodně muziky. Tahle vůně je hodně jako kokosovo-citrónová limonáda. Citrusy jsou přezrálé, což možná dělá ylang-ylang. Bílé kytky se ukrývají někde v koutku. Vůně stojí na vanilkovém základu, jako i všechny ostatní zkoušené. Má nejmenší výdrž ze všech, ale úplně tragické to není a díky ceně ji to ráda odpustím. Je taková dívčí.

Terracotta Le Parfum - Guerlain

No ta sem možná ani nepatří, protože je převážně bílokvětinová s kokosem. Ylang a vanilka jen přizvukují. Jde hoooodně do prostoru a drží a drží. Je slunečná a excentrická.

Ylang in Gold - M. Micallef

Tady je kokos trochu utlačován sladkou vanilkou a ylangem, krásně to doplňuje tropické sladké ovoce a citrusy. Je kulatá, mýdélková. Výdrž má velmi dobrou. Po čase mě začala trochu obtěžovat přemírou vanilky. Je taková maminkovská.

Vittoria Apuana - Profumi del Forte

Tahle jediná nemá ve složení ylang-ylang, ale vyzněním se mi sem hodila. Kokosu s vanilkou tady sekunduje banán a tiaré. Citrusy se neprosazují, ale způsobují, že vůně není přeslazená. Nejvíc mám ráda, jak "lechtá" v nose. Jestli to dělá ambra netuším, ale je to moc příjemné a nehrozí, že by začala nudit. Výdrž a siláž má taky výbornou a je cítit kvalita složek. Je velmi elegantní.

No a konečně se dostávám k té, kvůli které jsem to celé srovnání dělala. A to je:

WAQUAR - S.A.C.K.Y.

Zjednoduším to - je jako přezrálá, skoro až opilá, pomerančová šťáva. Pijete ji ze skořápky kokosového ořechu, díky tomu je trochu nahořklá, takže vám sladkost vanilky (A jaké!? Boží!) nevadí a kolem se rozprostírá vůně tabákových listů. Je geniálně vyvážená a kvalita surovin skoro vybízí ke konzumaci . Výdrž má vynikající. I díky vůni tabáku je taková dospělá. Luxus.