Smoke & Mirrors (Alkemia Perfumes)

15.02.2020

"Víš, jak někteří lidé přicházejí domů a dávají si pro odpočinek sklenku vína? Pro mne to samé znamená vytváření parfémů. Je to zároveň uvolňující, a taky trochu jako vžít se do postav opravdu dobré knihy. Každý z prvků parfému - jednotlivé noty, akordy atd. - jsou jako osobnosti s náladami, temperamentem, touhami, příběhy. Někdy to vypadá, jako bych poslouchala, co bude následovat v příští dějové linii. "Kdo je trochu zlobivý? Kdo hledá touhu svého srdce? Kdo je hravý?" Sharra Lamoureaux

Sharra Lamoureaux založila americkou značku Alkemia Perfumes v Massachusetts v roce 2009. Mícháním parfémů se prý začala zabývat, protože jí mainstreamové vůně způsobovaly silné migrény. Její parfémy jsou míchány ručně v malých šaržích s použitím přírodních esencí a bezpečných syntetických látek bez plniv, a jsou vesměs veganské. Neobsahují ftaláty, DPG a parabeny, silikony. Netestuje je na zvířatech, pouze na dobrovolnících (včetně některých s citlivou pokožkou a alergiemi). Značka má krásné motto: VĚDA - VÁŠEŇ - MAGIE, a v nabídce má sezónně kolem 200 vůní pro každou osobnost, příležitost, počasí a náladu. Kromě vůní "klasických" zde najdete parfémy založené na přírodních prvcích, industriální vůně, vůně vhodné k vrstvení, i parfémy s feromony.

Bylo po Vánocích. Večer. Venku chladno, sníh žádný. Už oblečená do bundy, zachumlaná do šály, zavolala jsem na Kikinu: "Kdo se mnou půjde na procházku?". Kikiča radostně přiběhla, já popadla vodítko, nacpala si pusu plnou vanilkových rohlíčků, (to abych cestou neumřela hlady :-), a šli jsme. A když jsem se venku nadechla kouře, který padl před dům z našeho komína, dostalo se mi osvícení :-) "Už vím, jak voní Smoke & Mirrors od Alkemia Perfumes, o které psala Iveta!" křičela jsem... (v duchu :-), a hned po příchodu domů vůni objednala a zvědavě čekala, jestli je to tak.

Smoke & Mirrors - Kouř a zrcadla 

Parfém Smoke & Mirrors byl vydán v roce 2010 a je bestsellerem značky Alkemia Perfumes. Prý původně vznikl pro jednu zákaznici jako záchranný prostředek, vůně pro navrstvení, když její drahý parfém nespolupracoval s její pokožkou. Smoke & Mirrors má totiž schopnost příliš sladké vůně, (nebo pryskyřičné, kadidlové, ostré dřevité a chypré) zjemňovat, změkčovat a dodat jim rozměr "záhadna".

složení: kouř z hořícího dřeva, madagaskarská vanilka, tonka 

Moje očekávání se naplnilo. Parfém voní přesně jako dým z ohýnku (do kterého ohňostrůjce naházel jenom dřevo a žádné jiné nesmysly) a plná pusa vanilkových rohlíčků. Kouř tak realistický, jak si jen dokážete představit, uzené dřevo a vanilkou navoněný ne příliš sladký piškot. Dcera zavětřila, hned jak jsem za ní přišla Smoke & Mirrors navoněná. "Hezky voníš. Jako kouř a borůvkový cheesecake." 

Zatím jsem zkoušela vrstvit jenom s vanilkovou vůní Eau des Missions (Le Couvent des Minimes) a opravdu její sladkost zmírnila. Přesto se mi samotná Smoke & Mirrors líbí víc.

Můj Kouř a zrcadla je extrait v 5ml roll-onu a neobsahuje alkohol. Značka nabízí také variantu balení parfém ve spreji s alkoholem, případně bez alkoholu (ve speciální patentované bázi). Zajímavým doporučením je, že vůně mohou být použity jako parfém, ale i zředěné v oblíbeném tělovém mléku, nebo třeba v oleji (mandlovém, jojobovém...).

Alkemia Perfumes nabízí i sady vzorků
Alkemia Perfumes nabízí i sady vzorků

P.S. Ještě jsem měla možnost vyzkoušet dva Alkemia extraity:

Kintsukori

složení: pižmo, bílá ambra, aldehydy, okvětní plátky růže z Kjóta, yuzu, hruška, lotos, květ albízie

Tato vůně mne zajímala především pro srovnání s parfémem Kintsugi (Masque Milano), protože inspiraci mají stejnou - japonské umění restaurování keramiky, kdy praskliny nejsou maskovány, naopak jsou zvýrazněny zlatem. "Parfémovaná óda pro každého, kdo se stal díky své jizvě o to krásnější." Jisté styčné body obou parfémů vnímám, mají podobnou špinavě pudrovou vlhkost a květinová nota se mísí s pryskyřičnou sladkostí. Bez znalosti složení jsem tipovala drobet bergamotu, magnólii s růží, cedr a pižmo, čili úplně mimo. A nebudu lhát, ale vůbec se mi nelíbí, je taková pro můj nos nesourodá. 

Salome

složení: magnólie, květ kaktusu "Královna noci", hroznové víno, švestka, pižmo, koňak, hořký pomeranč, vanilka, tonka, mysorské santalové dřevo, vetiver, cedr, oud

Na to, jak je prezentována vůně - svůdně nemilosrdná, včetně poznámce o obsahu feromonů, je Salome vlastně "jen" jedlá vůně. Vanilková buchtička (prý Královna noci - kaktus, jehož květ kvete pouze jednu noc - voní sladce vanilkově), do které cukráři (kromě dobrot) upadlo pár magnólií i s lístky, a do níž někdo zabodl třísku zkamenělého až mineralizovaného dřeva. Kupodivu není jedlá díky koňaku, pomeranči, švestkám ani vínu, ty vytvářejí takové ovocné pozadí. Spíš kvůli té vanilce a olejovému cedru a balzamickým tónům. Ale tak nějak pokaženě. Nezakousla bych se do ní. A s nosem na kůži cítím i to slané bodnutí dřevěné oudové třísky, která ležela na chladné kamenné podlaze. Tato vůně mne taky příliš neoslovila.