Eau des Missions / Cologne of the Missions (Le Couvent des Minimes)

02.10.2018
Název značky Le Couvent des Minimes odkazuje ke klášteru řádu Minimů (Řád Nejmenších bratří sv. Františka z Pauly) založeném v roce 1613 ve Francii v provensálském městečku Mane. Podtitul značky zní - Reccetes de Soin Naturelles, a to proto, že kosmetickými a wellness přípravky přírodní péče navazuje na klášterní tradici pěstování a studia rostlin. Tato značka má několik řad vztažených ke konkrétním klášterům, jejichž rytina je vždy vyobrazena na etiketě.  
  • ŘADY: 
  • Eau des Minimes
  • Eau des Mâtines
  • Eau Aimable
  • Eau des Missions
  • Eau du Cloître
  • Eau Sereine

Na Eau des Missions mě upozornila Chimaera. Zaujala mě totiž její věta, kterou před Vánoci k tipu na nákup ve slevovém vlákně na arome připsala: "Kupte to, koupejte se v tom, rozprašujte po bytě (zvlášť pokud vám jako mně nezbyl čas na pečení cukroví :-) Pro vanilkářky povinnost ;-)". 

Před Vánoci jsem nákup propásla, ale nakonec si ke mě kolínská voda (EdC) Eau des Missions našla cestu - a rovnou v té půllitrové splash láhvi. (Pokud vím, tak existuje i 250 ml láhev a 100 ml flakón s rozprašovačem.)

  • složení:
  • vanilka, pupečník asijský (centella asiatica), myrha, benzoin, čínská kamélie, virginský cedr

Zjednodušeně řečeno je Eau des Missions boží lehce pocukrovaná balzamická vanilka s ovocně-kořeněným nádechem. Vanilka je to přirozená, vanilkový pudink v ní nenajdete, a má lehký "punčový" nádech. Není úplně unikátní - potvrzuji podobnost s mnohem dražší Spiritueuse Double Vanille (Guerlain) i s arabkou Golden Sand (Al Rehab). Ale za tu cenu je to dokonalá vůně a velmi dobře drží. 

Douška: Samosebou celý půllitrový flakón mě svým množstvím vyděsil, a tak jsem se rozhodla část jeho obsahu rozprodat. Speciálně pro naporcování této vůně jsem si pořídila odměrný válec a skleněnou nálevku, a při porcování jsem si tak zavzpomínala na školní chemické laboratoře. Ještě, že jsem nemusela z tohoto "chemického pokusu" zapisovat protokol :-)