Rabwa (Rasasi)

12.04.2021

Jednou za čas mám potřebu otestovat vzorky arabských parfémů. Zatím (až na pár čestných výjimek) pokaždé s výsledkem, že pro mne ty vůně prostě nejsou určené. Nejsem pro ně ta správná nositelka. Většinou je to na mé kůži těžkopádně působící kakofonie přehršle složek, dost často podkreslená oudem. Když se před časem rozeběhla na Parfumanii další vlna zkoušení arabských vůní, nenechala jsem se tentokrát strhnout. Ale po zveřejnění recenze na parfém Rabwa (Rasasi) od uživatelky Dalia jsem prostě věděla, že ho potřebuju, a že se mi bude líbit - píše tam totiž o nejkrásnějším sametovém kosatci, i ostatní její přívlastky lákají.

Rabwa (Rasasi) je prodáván jako parfémový olej  ve flakónu s aplikační tyčinkou o objemu 19 ml zdobeném jako pro arabskou princeznu. Rabwa prý znamená v překladu "vrcholek". Proč? Nevím. Oficiální promo parfému není příliš konkrétní, takže se kromě přívlastků "fascinující, dramatická a návyková" dozvíte už jenom složení.

  • Složení:
  • Hlava: bergamot, růžový pepř, santalové dřevo
  • Srdce: ylang-ylang, jantar, kašmírové dřevo
  • Základ: Pačuli, vanilka, pižmo

Po vyzkoušení konstatuji, že je to zatím asi nejhladší vůně, kterou jsem kdy zkoušela. Je květinově dřevitá a gurmánsky hořkosladká. Kosatec, který tam má Dalia, tedy úplně nepotvrzuji. Mám v ní především překrásný krémový jemný ylang ylang se santalem a pižmem, který nekřičí, jen si tak hladí a plyne. Dřevitost je taková malinko drhnoucí a může kosatec připomínat, já tam spíš cítím čerstvé dřevěné třísky a nahořklé suché listy tabáku. Ta gurmánská část voní jako nasládlá našlehaná smetanová čokoláda s vanilkou. A překvapivě, ač budí dojem intimní vůně, tak si mírně obláčkuje i do prostoru. Příliš se nevyvíjí, výdrž má excelentní.

Všechny ingredience jsou do sebe jakoby vpité. Ten dojem podporuje i olejovitá konzistence parfému. Při natírání parfému na kůži si vždycky připadám jako Ježíš, kterého právě Máří Magdaléna pomazala nardem. Jako bych byla hýčkána, milována a hodna hluboké, skoro až posvátné úcty... No nesmějte se. I takové věci umí vůně :-)