La Yuqawam pour Homme (Rasasi)

02.08.2018

Rasasi Perfumes Industry LLC je rodinný podnik v Dubaji, založený v roce 1979 vizionářem Abdulem Razzakem Kalsekarem, nyní vedený jeho šesti syny. Za čtyři dekády své existence si společnost vybudovala pevnou pozici mezi prodejci arabských parfémových olejů. Má 165 luxusních obchodů v předních střediscích v rámci GCC (Rady pro spolupráci arabských států v Perském zálivu - Spojené arabské emiráty, KSA, Omán, Kuvajt, Bahrajn a Katar). Produkty Rasasi jsou navíc vyváženy do více než 60 zemí po celém světě prostřednictvím silné distribuční sítě. 

Rasasi se holedbá tisícovkami parfémů. Co se však nedočtete je, že parfémy jsou ne vždy, ale často arabskou variací na evropské téma. Zjednodušeně řečeno - takové hodně dobré napodobeniny namíchané z místně dostupných (a mnohdy velmi kvalitních) surovin. Pro arabské ženy toužící vonět "evropsky" jsou esence ředěny v olejové bázi (alkohol je muslimům zapovězený) a pro západní trh jsou vyráběny i lihové vůně s rozprašovačem. Výsledek je mnohdy, díky surovinám a tradici arabských parfémů, lepší než originál.

Slovo La Yuqawam znamená v arabském jazyku "neodolatelný". 

La Yuqawam pour Homme patří do série šesti parfémů: 

  • La Yuqawam- Pour Homme
  • La Yuqawam-Pour Femme
  • La Yuqawam-Tobacco Blaze
  • La Yuqawam- Orchid Prairie
  • La Yuqawam- Ambregris Shower
  • La Yuqawam-Jasmine Wisp

které "evropským zákazníkům zprostředkovávají klasický, přesto moderní styl orientální parfumerie." La Yuqawam pour Homme je prý "vůní pro muže, který je žádoucí, výkonný, rafinovaný a elegantní. Jeho osobitý šarm, taktnost a gentlemanské chování jsou vlastnosti, kterými si získává pozornost žen a respekt mužů."

  • složení dle Rasasi (+složení dle Basenotes):
  • HLAVA: růže, geranium, modré květy (tymián, šafrán, malina)
  • SRDCE: jemenské kadidlo, francouzský jasmín, (davana)
  • ZÁKLAD: italská kůže, indický oud, ambra 

Nikdy by mě nenapadlo, že zrovna ve vůni, která svou mužnost deklaruje rovnou v názvu, najdu pro sebe nejpřitažlivější spojení kůže a oudu. Tahle vůně je jak z tuhé kůže sedlové brašny a přitom sladce malinová. Šafrán, kadidlo a především dřeva kompozici krásně podporují. Jde i z malého střiku do prostoru tak, že dělá voňavé cestičky. Nejkrásnější je ve velikém horku v přírodě.

Dlouho jsem přemýšlela, proč mi parfém TAK připomíná prázdniny. Moje představa vůně jako sluncem přesušené paseky v lese s trouchnivějícími pařezy, jakkoli romantická, totiž nebyla vůbec přesná. Dala jsem tedy ovonět pár lidem. 

Kolegové byli co do asociací k vůni bezradní, pouze jeden řekl, že: "tyhle mýdlové vůně nemá rád" - mýdlová tedy není vůbec, ale mohla ho splést "malinová" růže, která ve vůni cítit je. S cílem přijít věci na kloub jsem začala studovat recenze, kde jsem se dočetla něco o: "naolejované kůži ulepené od malinového džemu". Parfémová kamarádka mě zase pobavila sdělením, že La Yuqawam "voní" jako: "kožená bunda politá petrolejem, nebo vyhořelá, doutnající benzínová stanice". A její tatínek by prý řekl, že to smrdí jako mazut :-) Malinu prý objevila až po důkladném umytí kontaminovaného místa :-)

No a dnes na benzínce mi to konečně došlo. Miluju vůni térem napuštěných železničních pražců. Mám ji spojenou s prázdninovými cestami za prarodiči. Tu vůni miluju tolik, že mně nikdy nevadilo, když mi rodiče o prázdninách dali za úkol natřít náš dřevěný plot na chalupě vyjetým olejem. I přes takové drsné asociace okolí si vážně nemyslím, že by vůně byla až tak brutální. Mé dcerce La Yuqawam voní, i když nikdy nemusela natírat plot vyjeťákem :-) Ale drobná obezřetnost při zkoušení je asi na místě :-)

A ještě dovětek. Podobnou vůní, kterou jsem měla možnost přímo porovnat na kůži, je mnohem dražší Oud Saphir (Atelier Cologne). A v recenzích je ještě zmiňována podoba s Tuscan Leather (Tom Ford).