Hledání arabského citrusového parfému 2

21.07.2019

Pokračuji v hledání citrusového arabského osvěžujícího parfému na léto, tentokrát na stránkách www.arabskeparfemy.com. Vzorky parfémových olejů zde mají o velikosti 0,5ml, vzorky parfémových vod 1ml. Na stránkách lze volit podle typu vůně i složek, tak jsem řádně prošmejdila a potom i podle komentářů objednala osm vzorků a devátý zdarma jsem si mohla vybrat z nabízených.  Zásilka přišla týden po objednání v bublinkové obálce. Vzorečky byly v sametovém pytlíčku. 

Tentokrát jsem k hodnocení přizvala i svého muže, který zvládl čichnout k pěti vůním (než mě odkázal do patřičných míst :-) Jeho hodnocení se omezilo na jednoslovný komentář, který pro zajímavost taky připojuji.

Golden Dust (Linah)

jsem si vybrala jako vzorek zdarma. Z možných nabízených totiž žádný nespadal do ranku osvěžovadel, tak jsem vsadila na vanilku. Golden Dust je dokonalá vanilková ňamka. Sladká, cukrová. Pryskyřičná ovocná vanilka s kapkou citronu - shledávám podobu s Eau des Missions (Le Couvent des Minimes). Kupodivu později cukr nenabíral na síle, naopak. Sladkost ustoupila a odměnila mne teplým kompotem (jablka, hrušky) s trochou koření. Ovoce bylo zavařováno nezralé - je cítit ta trpkost, proto jej asi hospodyňka musela tolik doslazovat. Vůně je vhodná jako zahřívací - na zimu.

Musc Halima (El Nabil)

ač byl zařazen v citrusových, tak si ho jako letní citrusové osvěžení neumím představit, na to je příliš sladký a jedlý. Voní jako hutná piškotová buchta s notnou dávkou strouhané citronové kůry, nebo jako koláč s dorobenkou. Ta těstovitost tam prostě je. Určitě bude taky pěkný v zimě, dobrůtka k rozmazlování. (komentář mého muže: "Cukrová vata.")

Baby Musc (El Nabil)

voní jako vyprané a vyžehlené prádlo, nejspíš to budou dupačky. Nejprve jsou chladné a voňavé, tak jak je vytáhnete poskládané ze skříně. Ale pak se prohřejí na tělíčku miminka, čistého a vykoupaného. Ne toho řvouna od sousedů. Ale toho vašeho, které k sobě přivinete a s láskou chováte. Vůně je to poměrně jednoduchá a jednotvárná, ale je moc pěkná a útulná. (komentář mého muže: "Sladká.")

Flower of Soudan (El Nabil)

Úvodní směs citrusů, strouhané citronové kůry a dalších atributů citrusových kolínských vod je doplněná jedlým tónem. Opět se mi vybavil citronový piškot a s ním i Shalimar Cologne (Guerlain). Ve srovnání s Musc Halima je sice podobně "buchtózní", ale mnohem více vrstevnatá, prosazují se i dřeva a pačuli, Ze zkoušených jde nejvíce do prostoru a má nejdelší výdrž. (komentář mého muže: "Citrusy.")

Musc Adem (El Nabil)

Úvodní nahořklá směs bergamotové kůry a petitgrainu a šalvěje se později uhladí do čistého pižma s květinami, snad bílými. Je to uhlazená, krémová a nerušivá vůně. Moc se mi líbí. (komentář mého muže: "Pivoňka.")

Musc Khaliji (El Nabil)

Její úvod je úchvatný - svěží a chladivý, ale ne citrusovým způsobem, pro mne slovy neuchopitelný. Později ztrpkne, zdřevití a lehce zezelená, vnímám ji jako dřevité stonky růží v čisté ledové vodě. Konec je ve znamení chladivých cedrových třísek. Úvod je velmi krásný, ale tu následující dřevitost už si bohužel odpustím. (komentář mého muže: "Dřevo.")

Girl Musc (El Nabil)  

V úvodu je vůně ovocně svěží, mihne se snad broskev a něco malinko tropického, později se ovoce rozplyne do neurčitých svěžích jemných kvítků, stále zůstává chladivá. Dívčí.

Azraq (Linah)

Úvodní část je chladivá, akvatická, kořeněná, možná i trochu zelená. Později vystoupí koření do popředí, nejvíce vnímám živočišný muškátový oříšek. Čistě pánská vůně.

Rosa Botanica (Linah)

mě neoslovila. Cedropižmo doplněné o něco čvachtavě zeleného, později jsem dokonce detekovala i něco ulepeně sladkého. Ne, toto pro mne není.

Při prvním zkoušení mne nejvíce zaujaly Musc Adem, Musc Khaliji a Flower of Soudan. Po podrobnějším prozkoumání jsou vítězové Musc Adem, který splňuje nejvíce moji představu o citrusovém osvěžení a baví mě i ve své květinově pižmové poloze, a potom překvapivě Baby Musc, při kterém si i v největším horku zachovám pocit čistoty.... A po vyzkoušení tolika muskových arabských vůní mne napadlo jenom - kam se hrabe Musk Collection od Sylvaine Delacourte ;-)