Koulela se koulela Nashi hruštička

24.11.2022

Když jsem minule psala o vůni Black Suede Secret (Avon), ve které hrají velkou roli jablka, vzpomněla jsem si na naše zářiovo-říjnové jablečné šílenství. Na zahradě máme pouze dva ovocné stromy, které stojí za to. První je snaživá hruška Nashi, která je každý druhý rok úplně obsypaná malými šťavnatými hruštičkami tak, že se jí skoro lámou větve. A druhá je jablůňka, která má na sobě naroubované dvě odrůdy - žlutou Golden Delicious a červenou Izabela. V jeden okamžik je těch plodů opravdu tolik, že to nestačíme jíst ani rozdávat. Ale je nám líto plody nechat spadnout a shnít, takže pokaždé řešíme, jak je zpracovat. Už pár let část moštujeme, je to pěkný rituál, přijedou prarodiče a pomáhají. 

A z našich Nashi hruštiček mě letos napadlo udělat povidla. Představovala jsem si, že se tím budoucí konzumované množství sladkého hřešení velmi výrazně zredukuje :-) a taky by to mohl být pěkný dárek pod stromeček. Vánoce se blíží :-)

Když jsem ale pročítala recepty, byla jsem moc líná se s tím míchat :-) a tak jsem si řekla, že když hrušky nejprve upeču, voda se odpaří, bude toho míň a pak mi to půjde lépe. Chytrá holka, jojo. Ale ta chytrá holka opět zapomněla koupit pečící papír a z alobalu se to fakt blbě dostává dolů, nedoporučuju :-) 

Ale co musím doporučit, je to, čím jsem hrušky dochutila. Do jedné várky jsem totiž zapomněla přidat skořici a ta byla úplně nejlepší. Kromě cukru, kterého jsem ale dala opravdu malinko a vanilkového cukru jsem přidala zázvor, levanduli a mátu ze zahrádky a zalívala rumem poctivým tuzemákem :-) Hodně jsme toho snědli hned po upečení a ostatní jsem rozmixovala a ještě povařila. 

Nakonec to povidla nebyla, spíš taková přesnídávka, ale moooc dobrá a voňavá. Takový parfém by se mi líbil. Vůně hrušky se totiž používá především v parfémech ovocných a květinových, kterým příliš neholduju a často v nich vyznívá synteticky, spíš jako parfemace do sprcháče.

Abych vás neochudila o parfémové hrušky - vyzkoušené mám Idôle (Lancôme)Paradox (Prada), Angelys Pear (Parfums de Nicolaï) a parfém, který je vytvořený podle moučníku s hruškou La Belle Hélène (Parfums MDCI)

Ještě přidávám pár tipů na vůně s hruškou, které jsem našla na parfémovém webu Arome a opakovalo je tam více uživatelek - Petite Chérie (Annick Goutal), Brit Sheer (Burberry), English Pear And Freesia (Jo Malone), Aqua Allegoria Pera Granita (Guerlain), Wild Pears (Montale), Beautiful Sheer (Estée Lauder), Idole d'Armani (Armani), Aqva Oriens (Van Cleef & Arpels). A jaká vůně s hruškou je ta Vaše?