Black Suede Secret (Avon)

05.11.2022

Nějaká neodbytná žena na ulici mi vnutila Avon katalog. No a protože tam měli skoro na každé stránce takové to kolečko "vyzkoušejte vůni", neodolala jsem a vyzkoušela všechny :-) Jedna stránka mě opravdu zaujala - Black Suede Secret EdT. Vracela jsem se k ní a když jsem už chtěla katalog vyhodit, vytrhla jsem si ji. Kromě toho, že mi vůně byla velmi příjemná, zdála se mi povědomá. Tak jsem si zadala hlavní složky z letáku, což je červené jablko a tonka spolu se slovy panský parfém do vyhledávače a vyplivlo mi to Acqua di Giò Absolu (Armani)

Jakmile byla možnost, Acqua di Giò Absolu jsem v parfumerii vyzkoušela. Úvod parfému byl velmi velmi podobný. Zajásala jsem, protože jsem měla v plánu parfém pořídit bratrovi, ke kterému se mi typově velmi hodí. Tedy hodila se mi k němu ta vůně ze stránky - nasládlá, přesto svěží, jantarová a aromatická, taková hřejivá. Ale než jsem ušla pár kroků, hlava Armaniho parfému se rozplizla do něčeho pro můj nos pižmovitě nepříjemného. Tohle jsem tedy nechtěla.

Ještě pár týdnů jsem pak váhala, ty navoněné stránky dost často voní lépe než samotný parfém, ale nakonec jsem to riskla a Avonovku Black Suede Secret koupila. 

Pobavil mě její popis na oficiálních stránkách. "...nabízí vůni sebevědomí inspirovanou odvahou odhalit svou emocionální stránku... podpoří vaši sílu svádění a sebevědomí. Její tajemství spočívá ve smyslném balzamicko-smetanovém akordu Tonkalactone, který se nádherně snoubí s odvahou vyjádřit své emoce. Svěží tóny červeného jablka jsou dokonalým základem této silné a zároveň jemné semišové vůně.

Je to sice reklamní blábol, ale přesně vystihuje to, proč jsem tu vůni vybrala pro bráchu. On není žádný "macho", ale citlivý mužský. Takový "obyčejný" chytrý kluk, se kterým budete chtít založit rodinu, protože je milující, pozorný a spolehlivý.  

To co reklamní slogan nazývá smyslností, je ta hřejivá dřevitě pryskyřičná kořeněná sladkost. Ale není to vůbec těžká, sladká orientální vůně. Spíš fougerově ovocná, a tipla bych si i levanduli ve složení. Příjemnou ovocnou svěžest přidává červené jablko a nějaké citrusy tam budou také. Já ve vůni vnímám i takovou tu čistotu právě osprchovaného těla, moje dcera to nazvala vůní laguny, kde se prohání princ z Disneyho Malé mořské víly :-) Bohudík nesklouzává do nepříjemného základu jako Acqua di Giò Absolu. Avizovaný semiš tedy v Black Suede Secret osobně vůbec nevnímám. Ale vizuál z časopisu vyvedený v zemitých tónech s nazlátlými odlesky a tmavě modrozeleným flakónem mi rozhodně dává smysl. Vůně je prostorová a má výdrž.

fotky s naší jablůňkou byly vyfocené v září :-)
fotky s naší jablůňkou byly vyfocené v září :-)

Zítra má brácha oslavu narozenin, tak jsem moc zvědavá, jaký bude mít "Tajemsví černého semiše" úspěch. Snad jsem se trefila, držte mi palce.