Kosmetika Nikko B.

12.08.2021

Barbora Mikulášová, která stojí za značkou Nikko B, je původním povoláním lékařka. Začínala výrobou kosmetiky pro vlastní potřeby a jednoho dne vyzkoušela i výrobu mýdla na praní. Proces ji natolik pohltil, že začala intenzivně studovat vše o mýdlech. Zaujalo ji, že ve světě jsou v kurzu designová mýdla. V roce 2013 je začala vyrábět pod značkou embrace soaps, v roce 2017 značku změnila na Nikko B. a rozšířila sortiment. Přesto pro ni jsou stále mýdla srdeční záležitostí.

"Z kosmetiky patří výroba mýdel k nejpracnějším a nejkomplexnějším - i když pro laiky je mýdlo možná "obyčejné". Už při tvorbě receptury je potřeba ladit jemnost, tvrdost, vlastnosti pěny, texturu a hladivost, a taky design a vůni. Samotný výrobní proces je dost nevypočitatelný, leccos se může pokazit a mýdlo se chová pokaždé trochu jinak. Ve finále musíme vzít mýdlo ještě spoustakrát do ruky, než je připravené k prodeji. Často slýchám od zákazníků, že mýdla jsou moc krásná na to, aby se používala. Ale já si myslím, že je to přesně naopak. Krásné věci by se přece měly v životě užívat a používat především."

Výrobky vznikají v dílně na Sezimově Ústí v Jižních Čechách. Suroviny k jejich výrobě pocházejí převážně od dodavatelů z ČR, nebo z EU. Produkty jsou bez palmového oleje, šampony bez sulfátů, parabenů a silikonů. Obalový materiál je z recyklovaného papíru, vyrobený v ČR. Kromě toho spolupracují s okolními farmami a malovýrobci. Více se o nich můžete dočíst na https://nikkob.com 

Na výrobky Nikko B. jsem narazila na Facebooku, kde mě zaujaly pozitivní reakce zákazníků na "mýdlo" Hardwork. Pochvalovali si ho tam jak lidé manuálně pracující, kteří ho používají místo slavné Solviny, i ženy a dívky, které mluvily o hedvábných patách. Muž zrovna stavěl krb, ruce pořád špinavé od cementu nebo sazí z kovářské dílny, tak jsem se rozhodla ten zázrak na něm vyzkoušet. Kromě Hardworku (peelingu na ruce a nohy) jsem objednala ještě Rest Bar (vosk na suché a namáhané ruce), designové hedvábné mýdlo Hug Me, tuhý šampon na jemné a mastné vlasy a tuhý kondicionér. Když už, tak už, že jo? :-)

Zásilka přišla krásně a pečlivě zabalená s dvěma vzorečky mýdel navíc. 

Hardwork, který má ve složení abraziva pemzu a mořskou sůl, je dostatečně tuhý a jemný zároveň. Vhodnější je na odstraňování sazí a šmíru z rukou, než cementu. Ruce jsou po něm čisté a ošetřené. Včera si ho pochvaloval i kominík, který nám byl vyčistit komín. Překrásně a silně voní. Závany levandule a pačuli, kterými je parfémován, cítila i moje maminka ze dvorku přes okénko do kuchyně a ptala se, co mi tam tak pěkně voní.

Hardwork je doporučován používat s voskem na ruce Rest Bar jako komplexní péče o namáhané ruce. Rest Bar, jehož receptura vznikla původně pro lezce po skalách, je malá kostička vosku v plechové krabičce. Mého muže neoslovila, má raději měsíčkovou Indulonu :-) Co ale vosku nelze upřít je, že po aplikaci nejsou ruce mastné a stačí jen malé množství. Určitě se ho ráda ujmu já. Na ošetření popraskaných rukou bude ideální.

Hedvábné mýdlo Hug Me velmi jemně myje, má jemnou pěnu a stejně tak jemně voní.  Prý jasmínem, květinami a citrusy. Mně voní čistotou a úsměvem babičky :-) Je trochu měkčí, než jsem zvyklá u mýdel ONWA soap. Je potřeba se o něj starat a používat s vhodnou mýdlenkou, nenechat ležet ve vodě.

Šampon tuhý na jemné a mastné vlasy (rozmarýn, geranium, s proteiny a pantenolem) jsem původně brala kvůli dceři, nakonec jsem neodolala a používám ho taky. Oproti mému šampuku se při mytí tvoří méně pěny, ale myje skvěle. Po umytí mým šampukem už nepoužívám žádnou další péči, není potřeba. Tady jsem byla ráda, že jsem pořídila i tuhý kondicionér, kterým jsem mohla hrubou cuchající se strukturu mokrých vlasů uhladit a zjemnit. Ale musím uznat, že potom mám vlasy tak úžasně hladké, pevné a jemné, že se jich nemohu přestat dotýkat :-) Pro ty, kteří používají klasické šampony z drogerie, ještě upozornění, které stojí za zmínku - při používání šampuků budete mít zdravou a nepodrážděnou pokožku na hlavě.