Vanilla Collection - Sylvaine Delacourte - 2.část

11.09.2018

Pokračuji ve zkoušení vanilkové kolekce z 1. dílu.

Vahina

  • "Evi, pojď mi pomoct s tou pomerančovou marmeládou!"
  • "Jedině, když budu moct ochutnávat!"
  • "Dobře. Stoupni si k hrnci a míchej. Já nachystám zbytek."
  • "Vždyť je to horký, spálím se... Voní to dobře, cos do toho dala?"
  • "No co asi. Pomeranče, cukr, koření... a kapku mandlového aroma."
  • "Hmmmňam. Už to bude hotový ne?"
  • "Počkej přeci, ještě do toho přidám meruňky."
  • "A už můžu ochutnat?"
  • "Vždyť jsi říkala, že je to horký."
  • "Tak si dám místo toho karamelky, můžu?"
  • "Můžeš. A neber si jich celý pytlík, bude ti blbě!"

Nejsilnější ze všech vanilkových vůní z této kolekce s velmi dlouhou výdrží. První, co mne napadlo, že je to klon Secrets du Paradis Rouge (Jul et Mad). Výrazný pomerančový květ v kombinaci s ovocem a mléčnou karamelovou tonkou mi vykouzlil pomerančovou marmeládu, později zkombinovanou s meruňkovým džemem (jak se prosadila vonokvětka). Dokonce trochu mandlí jsem vyčenichala (po prostudování složení má tento dojem nejspíš na svědomí hloh).

Složení:

madagaskarská vanilka, bergamot, petitgrain, neroli, tonka, vonokvětka, hloh, mandarinka, italský pomerančový květ

Inspirací pro vůni bylo dle oficiálních pramenů Tahiti. Vahina je totiž tahitské slovo, které znamená manželku, milenku, nebo konkubínu. Podle všeho si Sylvaine představila smyslné Gaugenovy Tahiťanky. V této vůni má být vanilka vpletena do exotické květinové kompozice. 

P.S. Vůni jsem si soukromě překřtila na Vagínu - jasně, že jen proto, abych si ji zapamatovala :-) A taky jsem hledala jsem, já bláhová, co to slovo doopravdy znamená - prý ve španělštině :-)

Vangelis 

  • "Dědo, kam ses to plavil lodí, povídej!'"
  • "Do Indie, chlapče."
  • "Líbilo by se mi tam?"
  • "Určitě, je to tam jiné než u nás, dokonce to tam i jinak voní."
  • "A jak?
  • "No třeba kardamomem."
  • "Co je to kardamom?"
  • "Koření."
  • "Mamiii, máme kardamom?"
  • "Nemáme. Nač ho potřebuješ, prosím tě?"
  • "A máme jiné koření? Chtěl bych zjistit, jak to voní v Indii."
  • "Tady máš pepř a hřebíček."
  • "Jéé, to úplně štípe v nose. A dědo, mamka říkala, že jsi vůbec do Indie nedojel."
  • "No, ta aby si taky na mě nepřisadila!"
  • "Říkal jste něco, dědo? A ty brepto už jdi spát!"
  • "Dobrou noc maminko, ty stejně voníš nejlíp."
  • "To je asi tím karafiátovým mýdlem od tatínka. Dobrou noc můj malý."
  • "A vanilkou... dobrou mami..."

Vangelis? Jediný Vangelis, kterého znám, je ten, který složil hudbu k 1492: Dobytí ráje. Přičichnu - kardamom - aha, tak toto bude kořeněná vanilka. Okamžitě začnu hledat skořici a pepř. Skořici nenacházím a divím se. Pepř nenacházím a raduju se, ten cpou všichni všude. Je to sladké, takže asi ambra? Ne to budou asi pryskyřice, nějaký benzoin s vůní vanilky. Aaa, už je tu pepř. Sladký pepř. No co už. Hřebíček. To by docela ušlo. Hřebíček slábne a převleče se do karafiátkových šatiček. A jako parťák mu zůstává mu taková jantarová nasládlá vanilka. I ten kardamom se občas připomene. Překřtila jsem si ji na "cestovatelskou vanilku" kvůli té proměnlivosti přes svěží, sladké, pikantní, kořeněné, jemně kořeněné až hebké.

Složení:

madagaskarská vanilka, hřebíček, egyptský jasmín, černý pepř, klementinka, karafiát, kardamom, hořká mandle, santalové dřevo 

Zde má být inspirací Indie, přesněji pomyslná schůzka s Vangelisem v paláci v Rajasthanu. Vůně má stejně jako filozofie jin - jang obsahovat aspekty, které jsou tolik odlišné, přesto se doplňují. V kořeněné kompozici má přinášet trpělivost a duchovnost společně s energií.


zdroj: https://www.delacourte.com/

... to be continued :-)