Vanilla Collection - Sylvaine Delacourte - 1.část

11.09.2018

V roce 2016 se umělecká ředitelka parfémového domu Guerlain - Sylvaine Delacourte odpoutala od této společnosti a pod svou samostatnou značkou vydala pět vůní tematicky propojených. Styčnou složkou se pro její první kolekci stalo pižmo. Letos rozšířila nabídku o další pětici vůní, tentokráte v hlavní roli s vanilkou. Na svých stránkách nabízí vzorečky obou řad - Vanilla Collection i Musk Collection v krásném balení za příjemnou cenu 4 € s poštovným zdarma. Takovému lákadlu jsem neodolala a obě řady společně objednala.

Většina recenzentů byla ze zkoušení vanilkové kolekce zklamaná, a tak jsem dopředu neměla velká očekávání a vůním nevěnovala předem dost pozornosti. Dokonce ani informace o nich jsem si z recenzí nezapamatovala. To proto, že všechny jejich názvy začínají na "V", a díky tomu mi dokonale splývají. 

Toho jsem využila a zkoušení vanilkové řady vzala jako hru, test své schopnosti rozpoznat složky. Dopředu jsem nezjišťovala ani složení, ani autorčinu inspiraci. Jediné, co jsem měla k dispozici, byl název vůně. Jako první na rozjezd jsem vybrala jediný název, který jsem si mohla jednoduše spojit s charakterem - severskou mýtickou válečnicí :-)

Valkyrie

"Já, že nejsem dobrá hospodyně!" mrskla na stůl napěchované papírové sáčky. Jeden z nich se nárazem roztrhl a kolem se vznesl oblak vanilkového cukru. "Já mu dám!", vedle sáčků se do bytelného dřevěného stolu zasekla obrovská oboustranná sekera. Jak otevřela největší z pytlíků, všude po stole se rozkutálely citrony. Potom, jakoby si na něco vzpomněla, vytáhla cukrářskou čelenku, a upevnila ji přes kovovou přilbici. Spokojeně si založila ruce v bok: "Já mu ukážu!". Popadla obří struhadlo a v šíleném tempu nastrouhala aromatickou kůru ze všech plodů do mísy. Vířící cukr se díky rychlosti jejích pohybů ani nestihl usadit. Se stejnou rázností otevřela další z pytlíků, nápis na něm zněl "kypřící prášek". ... Když vešel do místnosti, uviděl ji, jak nerozhodně otevírá a zavírá sáček kypřícího prášku. "Valkýro, co tady prosím tě děláš?" Na vzpamatování jí stačila chvilka, bleskurychle si sundala cukrářskou čelenku. "Nechci o tom mluvit!" Vstala, vytrhla sekeru ze stolu a hrdě odešla.

Aromatická citronová nahořklá kůra v RAW kvalitě ve spojení s vanilkovým cukrem a dřevem (santalem) jsou halasným začátkem, který jde pěkně do prostoru. Vůni ale velmi brzy slábne dech. Z kompozice, která se začne blížit vůni moučníku, se střídavě vytrácí a zase vrací umělý tón kypřícího prášku. A pak se odporoučí navždy. Velmi mi připomněla parfém L (Lolita Lempicka), tedy bez skořice.

Složení:

santalové dřevo, madagaskarská vanilka, galbanum, bazalka, hořký pomeranč, limeta, bergamot, zelená máta

Dodatečně jsem si přečetla, že se předlohou pro Valkyrii stala Valkýra z Wagnerovy opery, nekompromisní bohyně - válečnice s dobrodružnou povahou. Vanilka zde má být interpretována jako něžné srdce svěží živé kompozice.

zdroj: https://www.delacourte.com/

... to be continued :-)