Prêt-à-Porter (Coty)
Prêt-à-porter je francouzský výraz převzatý z přehlídkových mol. Doslova znamená "vezmi a nos" a označuje módu "ready to wear". V roce 1959 Pierre Cardin šokoval svět vysoké krejčoviny svou konfekční kolekcí natolik, že byl ze syndikátu Haute Couture na čas vyloučen. Ovšem v dnešní době už zařadil kolekci prêt-à-porter každý z vrcholných salonů - od Diora po YSL.

Parfémová značka Prêt-à-Porter toaletních a kolínských vod patří k portfoliu amerického "kosmetického impéria" společnosti COTY. Podnikavý parfumér z Korsiky François Coty přišel v roce 1904 s myšlenkou krásného a hodnotného výrobku za rozumnou cenu, který bude dostupný každému. Dokonce založil "parfémové město" včetně polí, kde pěstoval květiny pro výrobu. Přestože zemřel již v roce 1934, jeho společnost dále rozkvétala.
A tak si dnes můžete v drogerii za cenu jednoho oběda v hospodě čtvrté cenové kategorie koupit poklad, který jistě nosila i vaše maminka - toaletku Prêt-à-Porter.
- Složení:
- hlava: hořký pomeranč, grapefruit, tamarind
- srdce: frézie, neroli, muškátový oříšek
- základ: santal, větvičník
Nedávno se mi zastesklo a chtěla jsem si Prêt-à-Porter připomenout a koupila jsem si třicítku ani ne za stovku :-) Předpokládám, že za ta léta určitě došlo k reformulaci, ale vůni poznávám a je pořád krásná. Má na mé kůži překvapivě dobrou výdrž na to, že je to svěží toaletní voda.
Hořké citrusy i s kůrou a svíravým neroli doplňuje svěží vůně květin v květinářství (ovšem bez zetlelé vody ve vázách) a světlá lehká dřeva v základu. Moje parfémová kamarádka Hanka Očicháno alias hledačka vůně frézií píše: "V popisu je napsaná frézie a rozumím tomu proč - je tam svěžest citronu a jemnost magnolie. Takže jestli jste ještě nevzdaly hledání parfému s frézií, můžete začít tady.". To, co mě osobně na vůni přitahuje nejvíc, je muškátový oříšek a jeho pikantnost.
Pokud bych Prêt-à-Porter měla k něčemu připodobnit, tak by to byla CK One, která je ovšem čistý unisex, kdežto Prêt-à-Porter je přeci jen o ždibínek víc na dámské straně.