Outrageous! (Frederic Malle)

31.01.2019

Pro to, které parfémy chci vyzkoušet, existují spousty důvodů. Některé jsou téměř nelogické. Například tehdy, když dopředu vím, že mi vůně vonět nebude, přesto ji toužím vyzkoušet. Nejspíš ze zvědavosti. Jednou z nich je Outrageous! (Frederic Malle). Vůně byla původně vytvořena pro obchodní centrum Barney's New York, ale od roku 2017 je součástí stálého sortimentu značky Frederic Malle.

Kdybych se řídila klišé popisem na stránkách Frederic Malle, nikdy bych Pobuřující! (Outrageous!) výtvor parfumérky Sophie Grojsman nevyzkoušela. Píše se tam totiž něco o sambě, noci na pláži, záblescích oranžové a modré, příboji a smíchu sexy mládežníků. 

Popudem, který mě přiměl vůni zařadit do kolonky "chci zkusit" byla recenze novináře, kurátora a parfémového kritika Chandlera Burra v překladu uživatelky Mitzi na webu Arome. "Outrageous! je ukázkou talentu, originality a vize. Voní naprosto synteticky, ale v tom nejlepším slova smyslu - k přírodnímu světu má úmyslně asi tak blízko jako práškový džus Tang k pomerančové šťávě. Outrageous! není syntetickou verzí přírody, ale spíše osobitým dílem, jež ironicky odkazuje k přírodnímu světu a těší se z toho, jak všechny převezlo. Jde vlastně o vůni Tangu rozprášeného na plát polyuretanu, na němž leží hrozny, jablka a hrušky vyrobené z polyvinylchlo­ridu. Vůně petroleje té měkké záři vynalézavým způsobem dodává neklid..." No uznejte, že by byl hřích toto nevyzkoušet! :-)


  • když jsem se pídila po složení, zjistila jsem, že každá stránka udává různé
  • složení na oficiálních stránkách: pomeranč, bergamot, mandarinka, zelené jablko, skořice, cedr, ambroxan, pižmo
  • složení na Parfumanii (zmiňuji hlavně proto, že se mi zdá, že si lze vůni podle něj lépe představit): Caipirinha (brazilský koktejl podobný Mojitu), pomerančový květ, tón čistého prádla (amylsalicylát, aldehydy), zelené jablko, ambra a cedrové dřevo

Očekávala jsem tedy vůni chemickou a té se mi dostalo velkou dávkou. Outrageous! voní jako prádlo, které si vezete z mandlu domů a okna v autě si musíte očistit vodou z ostřikovačů. Je tam zakletý horký vzduch vznášející se nad naškrobeným navoněným prádlem smísený s vůní rozehřátého plastu na palubní desce a chemickým svěžím ovocem ve vodě do ostřikovačů, a nepostrádá ani ten opar destilátu. Jiná asociace mne zavedla do krabice, uložené pod dřevěnou (i když ne zrovna cedrovou) postelí mé dcery, plné panenek Barbie. Ale kupodivu, i přes velmi umělý tón, mi prádlo v Outrageous! přijde více skutečné a "živé", než jako ty nadpozemské a snové naškrobené košilky v Blanche od Byreda.

https://wuwik.blog.cz/1101/zbohem-detstvi
https://wuwik.blog.cz/1101/zbohem-detstvi