Moji favorité z 1907

09.08.2018

Minule jsem slíbila, že napíšu o vůních, které mě v bratislavském parfémovém niche butiku 1907 zaujaly nejvíce. Takže tady jsou vítězové mého chaotického Brownova pohybu při zkoušení :-) 

Znáte to, když přičichnete k parfému, rozšíří se vám zorničky a začnete se mimoděk usmívat? Anebo, když přivoníte, zavřete oči a s pocitem blaženosti se vzmůžete jen na dlouhé: "Aaaaaach!"? Tak u Tabac Licorii (Maison Incens) se mi stalo to první a u Fathom V (Beaufort) to druhé ;-)

Tabac Licorii (Maison Incens)

  • složení:
  • HLAVA: badyán, lékořice
  • SRDCE: tabák, fialka
  • ZÁKLAD: mořské tóny, živočišné tóny, pižmo 

První, co mne napadlo bylo, že Tabac Licorii voní velmi povědomě, jako nějaká ne příliš sladká cukrovinka z dětství. Po přečtení názvu se vše vysvětlilo. Brčálově zelená tekutina ve flakónu s dřevěným víčkem voní totiž přesně jako hořko-sladká dřevitá pendreková cukrovinka. Tyto Lékorky nejsou příliš oslazené. Lékořice, badyán a tabák spolu pěkně ladí a pižmo vše krásně hladce propojuje. Celek nejspíše i díky němu voní podobně jako nějaký, snad i mandlový likér.

Nyní vůni Tabac Licorii naleznete na oficiálních stránkách Maison Incens pod novým názvem Oud Denei.

Fathom V (Beaufort)

  • složení:
  • HLAVA: bobule jalovce, tangerinka, černý rybíz, zelené tóny, půdní tinktura
  • SRDCE: tymián, lilie, jasmín, ylang ylang, zázvor, římský kmín, černý pepř, mimóza
  • ZÁKLAD: pačuli, vetiver, větvičník, sůl, kadidlo, atlaský cedr, ambra 

Fathom V vás přenese do období dušiček do květinářství plného křehkých chryzantém, kde se jejich vůně mísí s krémem, kterým jste si před odchodem z domu natřeli ruce. 

To ale nebylo první, co mne při mém "aaaaach" napadlo. Moje první asociace souvisela s procházkami s naší psí slečnou Kikinou. Mým tříkilometrovým relaxem po pracovně náročných dnech, který vede podél potoka, přes pole a louky. Prohřáté louky plné drobných kvítků různých barev lákají intenzivní vůní všechny možné hmyzáky. Pole jsou zlatá, brzy budou žně. Půda v blízkosti potoka je nasáklá vodou a některé stonky už podlehly rozkladu. Závany květinové vůně i zápachu tlení promísené v jednu. Z rozkladu vyrůstající nový život. Koloběh přírody. A já, jako nenápadný pozorovatel. V úžasu.