Maze (Al Haramain)

19.06.2019

Lidská zvědavost je neuvěřitelná. A taky nespokojenost s tím, co máme. Ale začnu od začátku. Dochází mi Pamplelune (Guerlain), můj letní citrusový životabudič. Oblíbený. Jeho vůně mi naprosto sedí a vyhovuje. Co mi vyhovuje už méně, je životnost v horkých dnech. A tak místo toho, abych se s ní smířila, koupila obří flakon Pamplelune, a polévala se jí každé 3 hodiny, začala jsem brouzdat ve vodách arabských vůní. Arabky totiž v horkých dnech drží.

Velmi často se mi v parfémových diskuzích poslední doby připomínala jedna vůně, kterou jsem zaznamenala už dříve kvůli velmi zajímavému flakonu - Maze (Al Haramain). Ten zeleno-žlutý "šperk", který ve mě úplně vyvolává představu svěží citrusové vůně, obsahuje parfémový olej. Ovšem teď se Maze v odlišném flakonu ve verzi Eau de Parfum objevil v našich e-shopech za velmi příjemný peníz. Takže jsem přečetla dostupné recenze, usoudila, že si můj nos poradí s oudem (který recenzentky zmiňují, přestože ve složení uvedený není) a koupila.

Název "Maze" znamená ve francouzštině "bludiště". Parfém má symbolizovat tajemství Středního východu. Každý jeho zákrut, který vás vláká do svých tenat, má být stejně tajemný, stejně vzrušující a plný naděje, jako závod o přežití v labyrintu. Labyrintu emocí a pocitů, bojů a snah. Jen několik vyvolených dosáhne toho, co si vytyčili. Parfém je prý vhodný pro silné ženy a asertivní muže. 

  • Složení:
  • Hlava: citron, bergamot, pelyněk, růže, geránium, davana, pomeranč, 
  • Srdce: růže, jasmín, květ pomerančovníku, orchidej, hřebíček, šafrán, santalové dřevo, cedr
  • Základ: cedr, santalové dřevo, pačuli, ambra, pižmo, pralinka, tonka fazole, květinové tóny, kašmírové dřevo,  ovocné tóny

První záchvat smíchu jsem dostala, když jsem vytáhla flakon z krabičky. Kýč jak bič! Ze zlatých odlesků jsem málem oslepla :-) Ta velikost! Jeho obsah je prý 40ml, ale zapomeňte na roztomilost malých balení. Kdekterý stovkový flakon by se vedle Maze EdP krčil. A těžké je to jako cihla :-D

Druhý záchvat smíchu jsem dostala pár minut po nástřiku. Svrchní tóny sice splňovaly citrusové osvěžení - hořká citrusová kůra, hořký pelyněk, citronové geránium, závan sladkého dezertního vína, vše podbarvené docela příjemným tlejícím dřevem. Ale potom se vůně bohužel uhladila, a to mírně trpké a hořké vyvanulo. Citrusovka? Kdeže :-)

To, co vás bude provázet po většinu dne je květinový parfém s mírně živočišným oudem a pižmem. Opravdu nechápu, jak jsem si mohla myslet, že s tak komplikovaným složením dostanu jednoduchou citrusovou vůni :-) Z květin je dominantní pomerančový květ, ze dřev dokážu z oudového vyznění vypíchnout nejvíce cedr. Cedr s dezertním vínem pro mne vytvářejí dojem, že se dřevitá silice v podobě olejové skvrny houpe na hladině vína. Je tropický letní den, slunce zesiluje vůni květů a tlejícího dřeva, vysušuje vláhu z listů keřů a všude kolem bzučí hmyz.

Nakonec je to docela příjemná vůně. Sice úplně jiná, než jsem chtěla, ale do horkých dní přijde vhod. A mám pocit, že i ten flakon se bude hodit mému muži - jako rekvizita. Už pár měsíců má totiž v plánu zrežírovat komediální šermířské vystoupení "Parfém" :-)