Aqua Allegoria Pamplelune (Guerlain)

05.06.2018

Svěží nekonfliktní jednoduché vůně - Eau de Toilette - Aqua Allegoria spatřily světlo světa už v roce 1999. Jejich nápadné flakony se zlatou mřížkou ve tvaru medových pláství mají připomínat klasické guerlainovské včelí flakony Abeille Blanche

Každým rokem na pultech parfumerií přibývají v této řadě novinky (v roce 2018 jsou to Aqua Allegoria Passiflora a Aqua Allegoria Rosa Rossa) a ubývají málo prodávané vůně. Ale úspěšný parfém Aqua Allegoria Pamplelune tam už od roku 1999 najdete stále. Je pod ním podepsaný Jaen Paul Guerlain, a je to hořkosladká citrusová vůně.

  • HLAVA: citron, grapefruit, bergamot
  • SRDCE: černý rybíz, petitgrain
  • ZÁKLAD: pačuli, vanilka 

Před lety, to jsem na arome byla ještě krátkou dobu, jsem velmi toužila vlastnit včelkový flakon. Problém byl v tom, že všechny vůně takto nádherně zabalené, ke kterým bylo snadné se dostat a vyzkoušet je, mi nevoněly. Až ke mně zabloudil vzoreček Aqua Allegoria Pamplelune. Zalíbil se mi hned, čichová paměť zafungovala. Ta vůně mi byla známá z dětství.

Moje babičky byly každá úplně jiná. Kdyby obě nebydlely ve městě, tak by se snad dalo říct, že jedna byla městská a druhá vesnická :-)  A stejně tak různé byly věci, ve kterých vynikaly. Když to zjednoduším - jedna s námi jezdila na výlety a pletla nám svetry a druhá šila oblečení, výborně vařila a zavařovala. Třeba pampeliškový med

Tehdy to asi to nebyl příliš úspěšný projekt, protože si nepamatuju, že by ho babička někdy zopakovala. Mám takový pocit, že kromě mne ten pampeliškový med nikdo jiný nejedl. Ale mně to nevadilo, klidně jsem všechny zásoby spořádala sama. Dávala si ho do čaje, nebo raději jen tak ujídala po lžičkách. Byl hooodně tekutý, slaďoučký a kromě pampelišek voněl po citrónech. Protože, co je vlastně takový pampeliškový med jiného, než pampelišky svařené s vodou, cukrem a kyselinou citronovou :-)

No a tak mám Aqua Allegoria Pamplelune na poličce. Na "svěženku" docela drží. Je fajn v teplých (ne příliš vlhkých tropických) dnech a hodí se jako osvěžení mysli po ránu. Nebo připomínka léta, když se vám v zimě zasteskne.