M7 (Yves Saint Laurent)

09.02.2020

Pánské parfémy (až na drobné občasné záchvaty :-) neprozkoumávám, takže o vůni M7 (Yves Saint Laurent) jsem věděla jenom to, že je pány oplakávaná, (protože byla ukončena), a že na ni byla kontroverzní reklama s nahým chlápkem: https://frangipani.cz/3-ysl-nude. Odstřik M-sedmičky se ke mně dostal díky štědrosti parfémového nadšence (děkuji Přemku!) s douškou, že se těší na recenzi. Tož tady je ;-)

cenzurovaná verze :-)
cenzurovaná verze :-)

Když jsem si hledala k vůni podklady, tak jsem se dočetla, že parfém se jmenuje M7 proto, že byla sedmou pánskou vůní YSL, a určitý podíl na ní má o Tom Ford, který byl v době vydání (rok 2002) kreativním ředitelem YSL. Že s touto vůní odstartovala móda evropských oudových vůní, a kvůli ní skoupil YSL všechny dostupné zásoby této vzácné složky. A taky že M7 byla svého času vlastně docela propadák. 

  • složení:
  • hlava: bergamot, rozmarýna 
  • srdce: agarové dřevo, vetiver 
  • základ: ambra, pižma 

Při prvním přivonění jsem si hned vzpomněla na povídání s Martou a její kategorie oudů. M7 totiž voní v úvodu jako "vymydlený oud". Žádné zvířátko, jen dřevité tóny a medově ovocná sladkost a jistá lehká větrovost. Vymydlený mužský v bílé nažehlené košili. 

Když vůně ve vývoji postoupí dál, kořeněné ovoce (ze sudů s portským) se vytratí a zbude kovově chladné dřevo - "dřevitý oud", ne však na dlouho. Asi jak ve vůni začne pracovat pižmo, stane se více balzamickou, jakoby temně hnědá nasládlá míza ze stromů zvětrala, zbělela a zkrémovatěla. Mám pocit, že cítím i oblou vůni cedrového dřeva a tabáku. 

Poslední fáze je vanilkově tabákově prachová.

Vůně mi nepřijde jako čistě pánská, klidně ji můžou nosit i dámy. Mně osobně nejvíc sedí první fáze, která je díky ovocnému nádechu a rozmarýně rozverná. Konec je až konejšivý. Jen ten zachmuřený střed mi úplně nesedí. 

V současné době je na trhu dostupná reformulovaná M7 Oud Absolu, která je součástí kolekce znovu uvedených ikonických vůní YSL - La Collection, a parfémoví nadšenci vedou spory o tom, zda je stejná, lepší, nebo horší než původní verze. Nemohu posoudit, nezkoušela jsem :-)