Pídění po pánském parfému

07.02.2019

Díky Arome jsem před pár dny "zkoukla videjka" dvou slovenských youtuberů parfémových recenzentů.

Matt Mdnss https://www.youtube.com/watch?v=VqHSAi8K8yY 

Vlado 13 https://www.youtube.com/watch?v=9TYq6tjfPLw&t=247s 

To mě navnadilo na hledání parfému pro mého muže. On se sice voní sporadicky (tak 5x v roce, protože přesně tolik rodinných narozeninových sešlostí do roka máme) a před dvěma lety zakoupený 30 mililitrový Dior Homme je ještě zpola plný, ale až ho za dva roky dopotřebuje, budu připravena! No ne? :-) Výzva přijata!

Ale obezřetně. Důležité je, aby z toho hledání nevznikla nějaká veselá nepravdivá historka, kterou by můj muž mohl dávat k dobru. Velmi rád totiž komukoli na potkání tvrdí, že jsem Dior Homme vybrala po tajných zkouškách, kdy jsem ho spícího za nocí potírala vzorky, a pak testovala, jestli to na něm voní, což samo sebou není žádná pravda. Tedy skoro :-) 

Tentokrát jsem to pojala jinak. Plán byl - z videí si zapamatovat ty parfémy, co mne zaujaly, a v obchodech je otestovat. Jak jednoduché, že? Ovšem, jakmile jsem vkročila do parfumerie, vybavil se mi pouze přibližný název vůně a tvar flakónu. A znáte to, od jedné vůně tisíce variant v podobných lahvičkách, různé koncentrace, flankery, a tak dál. Takže nakonec jsem mezi flakóny stejného tvaru volila podle svého vkusu. Přeci ty "TOPky" slovenských chalanů musí být tak dobré, že to poznám, no ne? No ne. Tam, kde chalani doporučovali EdP, jsem vyzkoušela EdT a naopak, místo flankeru zase originál.

Přesto, určitý přehled jsem si udělala. Proto jsem vyrazila do parfumerií znovu a nakonec mi v hledáčku zůstaly 4 parfémy a od těch jsem si vyprosila vzorky. Při zkoušení jsem se přikláněla nejprve najisto k jednomu, potom jsem si byla jistá druhým a nakonec by to vyhrál třetí kdyby... prostě rozhodnout bylo nesnadné. Proto jsem si vytvořila pomocnou tabulku s bodováním.

zlatá medaile· Spicebomb (Viktor & Rolf)

  • složení:
  • bergamot, červený pepř, skořice, vetiver, červený pepř, tabákový akord

Vůně přesně pro mého muže. Kořeněná tak akorát, nekomplikovaná, k riflím super, vtipný flakón pro muže s duší kluka, a jako bonus cena.

stříbrná medaile· L'Homme Idéal EdP (Guerlain)

  • složení:
  • HLAVA: mandle, koření, bergamot
  • SRDCE: bulharská růže, vanilka, kadidlo
  • ZÁKLAD: tóny kůže, tonka, santalové dřevo

Tady jsem se nejprve spletla a zkoušela EdT, ale podruhé už jsem to napravila a vzala si EdP. Už na první přivonění mne zaujala gurmánská kožená vůně s kořením, po rozvonění byla velmi hebká a hladká, překrásná. Nekonfliktní. Flakón neudělá ostudu na žádné polici, ten se povedl. Jako nositele si ovšem představuju spíš kravaťáka, což můj muž a jeho montérky moc nesplňují. Ale zabil to základ (takové divné vanilkovo cedrové sušenky), ten bych opravdu prát z jeho oblečení nechtěla.

boronzová medaile· Le Mâle (Jean Paul Gaultier)

  • složení:
  • HLAVA: máta, pelyněk, kardamom, bergamot
  • SRDCE: levandule, pomerančové květy, skořice, kmín
  • ZÁKLAD: santalové dřevo, vanilka, cedr, tonka, ambra

Tady jsem se přehmátla a místo flankeru s hruškou v hlavě Le Mâle Ultra Eau de Toilette Intense, mi více zavoněl ten originál z roku 1995. Na rukávu bundy si ho nosím už pár dní. Musela jsem stále přemýšlet o tom, kde už jsem vůni cítila. Nejprve jsem se domnívala, že voní jako ty malinkatá mýdla balená do bílé neprůhledné fólie, potom mi zase připomínala sladkou vůni tabáku. Ne prvoplánově pěkná, ale oslovila mne. Ovšem takový flakon-torzo by muž na polici nikdy nesnesl, promiňte, pane Gaultier, ale vážně ne. A taky se mi zdá, že se hodí spíš pro dandy styl oblékání.

bramborová medaile· La Nuit de L'Homme Le Parfum (Yves Saint Laurent)

  • složení:
  • HLAVA: bergamot, anýz, pepř
  • SRDCE: levandule, francouzské labdanum, ovoce
  • ZÁKLAD: vetiver, pačuli, vanilka

První počich nebyl ve srovnání s ostatními vůněmi nic moc. Dokonce po rozvonění mi v jednu chvíli, když se prosadily takové zemité tóny, přišel nelibý. Jenže potom se vše pěkně srovnalo a mix koření, bylin, ovoce na vanilkovém základu se stal velmi podmanivým a sexy. Vůně pro Jamese Bonda, slečny se o nositele parfému porvou! A ten základ je boží, narkotický. Sice poslední místo v mém bodování, ale kašlu na to, ten musím mému muži koupit. Pane Bonde, vaše košile budu prát do skonání světa :-D.