Ganymede (Marc-Antoine Barrois)

01.12.2023

Jednou za čas se objeví vůně, kolem níž vznikne pozvolné davové šílenství. Ve virtuálním prostoru na parfémových fórech se o ní začne diskutovat tolik, že skoro každý parfémový maniak zatouží takovou vůni vyzkoušet. Jedno takové propuklo před léty u parfému Baccarat Rouge (Maison Francis Kurkdjian) (Pro mne vůně pomerančů a jehličí s náznakem vánočního Františka. Dost často se zmiňuje desinfekční tón, který tam já naštěstí necítím.) Postupem času o něm začaly hovořit "celebrity" a začal se objevovat na stránkách lifestylových časopisů. Dnes je to obecně velmi populární vůně a vzhledem k tomu, že je z těch dražších, můžete na ulici potkat nespočet jejích napodobenin či inspirací. Nyní pozoruju stejný "humbuk" na českých parfémových fórech kolem parfému Ganymede (Marc-Antoine Barrois). Samo sebou - i mě to "donutilo" vůni vyzkoušet :-)

zleva Marc-Antoine Barrois, Quentin Bisch
zleva Marc-Antoine Barrois, Quentin Bisch

Marc-Antoine Barrois je módní návrhář, který v Paříži tvoří na míru šité luxusní módní kousky pro muže. Se zkušeným parfumérem Quentinem Bischem (Givaudan) se setkal v roce 2015, a už v roce 2016 módní dům uvedl na trh svůj první parfém - B683. Jako společné hodnoty uvádějí Barrois a Bisch "lásku ke krásným materiálům, respekt k určité střízlivosti, touhu definovat novou a nadčasovou eleganci".

Název parfému B683 je inspirován spojením názvu fiktivní planetky B612, na které žije Malý princ (Saint Exupery) a data narození návrháře, který z něj udělal svou vlastní imaginární planetu. Je to vůně, která kombinuje kůži a koření.

Parfém Ganymede byl uveden na trh v roce 2019 a opět je to parfém na téma kůže, přesněji semiše.  Vůně to má být elegantní a nadčasová. Inspirací tentokrát byl skalnatý Jupiterův měsíc Ganymede - zářivý a pokrytý solí s oceánem pod povrchem, který byl pojmenován podle řecké mytologie: mladý muž Ganymede byl unesen bohy, ti uchváceni jeho krásou mu darovali věčné mládí a nesmrtelnost.

  • Sožení:
  • Hlava: mandarinka z Itálie (Orpur), šafrán
  • Srdce: fialka, vonokvětka absolut z Číny (Orpur)
  • Základ: Akigalawood (voní po kafrovitém pačuli a pepři), slaměnka absolut

Už jsem přečetla dost recenzí této vůně - jsou často velmi rozporuplné, rozhodně to není parfém pro každého. Já sama jsem si zprvu myslela, že vůni nedokážu zrecenzovat, protože ji nezvládnu nosit. Nakonec jsem se přemohla a EdP používám déle než týden. Kdybych ji měla definovat co nejjednodušeji, tak ji přirovnám k semišové kabelce, ve které nosím celofánový pytlík se sušenými meruňkami. 

Nejvíce se prosazuje kůže v podobě jemného semiše a určitý plastový tón (celofán či rozbalená plastová Barbie, asi to dělá ten často zmiňovaný minerální tón). Především kvůli němu jsem ji zprvu nedokázala vydýchat. Je fakt, že jsem si po dvou dnech zvykla. Mandarinka a meruňka (vonokvětka voní jako meruňky se semišem) mi splývá dohromady v neurčité kosmetické ovoce a ještě mi tam občas probleskne kosmetická parfemace tělového mléka s fialkou a hořkou mandlí. Pokud bych si měla vzpomenout na parfém podobný, byl by to Galop (Hermes).

Ještě přidám jako perličku popis mého muže, který má vůně na háku a označuje velkou skupinu vůní jako citrusové: "Je to takový… fialový… fialový koření." Po přečtení nadšených ohlasů jsem očekávala kladné reakce, ale zatím nikdo nic. Okolí si ani nevšimlo :-) 

P.S.

Díky kamarádce se mi podařilo přičichnout i k Extraitu Ganymede. Ona ho označila za zbraň hromadného ničení, lineární vůní, které se nedokázala tři dny zbavit. Zkoušela jsem proto velmi opatrně a byla jsem překvapená, jak rozdílná vůně to oproti EdP je. Plastové tóny naprosto nikde, to mne zprvu dost zaujalo. Vůni na mé pokožce vévodila ostrá šťovíková zelená kyselost, možná i aldehydy. Něco podobného si pamatuju ze zkoušení Soleil de Jeddah (Stéphane Humbert Lucas 777). A to trvalo velmi dlouho, po celou dobu, co jsem ji na sobě snesla. Semiše jsem se nedočkala. Moje dcera cítila po přivonění vánoční vůni.

Zdroje: 
https://noseparis.com/en/b683
https://www.rafinadparfumerie.com/cs/maison-marc-antoine-barrois