Britannia (Roja Parfums)

26.06.2019

Vyprázdnil se mi tužebník. Delší dobu trpím přesvědčením, že už žádnou novou vůni, po které bych toužila, nenajdu. Že mě nikdo nepřekvapí ničím překrásným, co bude "nutně" muset rozšířit moji parfémovou poličku. A když už se mi něco hodně zalíbí, brzy zjistím, že je to podobný typ vůně, který už mám, a vyhovuje mi lépe, nebo znám a nepotřebuji. A tak pátrám po něčem, po čem bych mohla toužit :-)

Už, už jsem si myslela, že jsem našla v Britannia (Roja Parfums), ale bohužel. Nejprve jsem se začala rozplývat nad dokonalou kompozicí broskve, koření, bílé čokolády v pudrovém objetí a lehkým chypré nádechem, než mi došlo, že jsem podobnou vůni už cítila - v La Belle Hélène (Parfums MDCI). A když porovnám složení obou parfémů, tak jisté styčné body nacházím.

  • složení Britannia
  • hlava: cedrát, bergamot, mandarinka, tangerinka
  • srdce: májová růže, jasmín z Grasse, champaca, otočník, sladká akácie, fialka, broskev
  • základ: skořice, hřebíček, pačuli, vetiver, santalové dřevo, vanilka, kakao, kosatec, pravá ambra, pižmo 
  • V popisu k vůni se můžeme dočíst, že vůně kombinuje nové ohromující materiály ze vzdálených exotických oblastí, které Britové jako ostrovní národ dováželi, se zavedenými domácími ingrediencemi. Oslavuje tím prý britskou hrdost na své dědictví a přitom nedomýšlivé přijímání vnějších vlivů. 
foto instagram
foto instagram

Vůně Roja Parfums, které vytvořil uznávaný parfumér Roja Dove, jsou špičkou a symbolem luxusu - je to ostatně cítit v hebkosti s jakou se složky prolínají a vznáší nad jediným máznutím z vialky na mojí kůži. To jistě mluví v jejich prospěch. Ale co rozhodně pro mne není akceptovatelné a únosné, je cena. Díky použití těch nejdražších ingrediencí světa a prezentaci v okázalých flakónech (krystaly Swarovski, zlacení, hedvábí) je cena 100 ml flakonu na oficiálním e-shopu £795.00 a větší "vzorek" Discovery Atomiser 7.5 ml stojí "pouhých" £65.00.

O samotné značce a parfumérovi jsem našla moc pěkné shrnutí ve Wendulčiném příspěvku na Parfumanii: https://www.parfumanie.cz/forum/detail/znacky:c13/t250.htm?page=1 .