BDK Parfums

01.06.2021

BDK Parfums je nezávislý parfémový dům se sídlem v Palais Royal v Paříži. Založil ho v roce 2016 Francouz David Benedek. Jeho otec má kořeny v Rumunsku v Transylvánii a matka se narodila na pomezí Alžírska a Maroka. Vyrůstal v parfumerii na rohu ulice Rue Royale a Rue Saint-Honoré, kterou jeho rodina vlastnila už od 60. let 20. století. Vystudoval ekonomii a management v Pekingu a New Yorku. Znalosti v parfémovém oboru formoval na Institutu Français de la Mode, v Givaudanu a Insitutu Cinquieme Sens.

Víc než povídání o tom, že vůně BDK parfums jsou "kvalitativní a výrazné vůně, inspirované postavami, pohyby, siluetami a momenty" a další podobné bláboly, mě zaujalo, že flakóny, etikety a krabičky jsou kompletně vyrobeny ručně řemeslníky ve Francii a uzávěr flakónu je vytvarován podle kupole pařížského výstavního paláce Grand Palais.

Vůně BDK parfums jsou rozděleny do 4 kolekcí - Parisienne, Matières, Azur a Exclusive.

Gris Charnel 

patří do kolekce Parisienne a asi bych ji neměla recenzovat, protože mi vlastně jen "prolétla" kolem nosu. Na první počich se mi zdála jako příjemná kosatcová vůně. Na mé kůži, ehm... nevím, jestli to bylo tím fíkem a kardamomem, prostě se zvrhla do vodní divnovůně a do dvou vteřin jsem ji běžela umýt.

Z kolekce Matières jsem vyzkoušela následující tři:

Tuberéuse Impériale 

je sladká bílokvětinová orientální vůně. Jasmín, ylang-ylang, tuberóza a pryskyřice jako zlatá tekutina s růžovými odlesky žvýkačky Pedro. Líbí se mi, ale na mě je tam příliš omamných květin.

Crème de Cuir 

je jako minisukně z jemného semiše, kterou na své narozeniny dostala darem Paris Hilton na svém večírku u bazénu. Semiš ještě voní novotou, vzduch kolem je prosycený vodou s chlórem schnoucí na její opálené pokožce a taky vůní dřevěných prken. Aneb - štěně šarpeje na terase u bazénu v Hodkovičkách. Na sobě ji stejně jako Galop d'Hermès nesnesu.

Wood Jasmin 

je pro můj nos trefa do černého. 

Podle oficiálního popisu je to surrealistické setkání v tajemném lese s vílou, jejíž zlaté vlasy hladí voda v potoce. Nechybí atributy jako kapky deště, vánek, melodický chorál, zeď jasmínových květů a noc. 

  • Složení:
  • hlava: švestka, hruška
  • srdce: egyptský jasmín, jasmín sambac, turecká růže, pelyněk
  • základ: somálské kadidlo, madagaskarská vanilka, pačuli z Indonésie, španělské labdanum, indický šáchor

Krásně sestavený parfém. A přitom se zprvu zdá velmi jednoduchý. Když jsem ho zkoušela poprvé, můj muž začichal a řekl: "Višňovice!" Musím souhlasit. Višňovice. Ale jaká? Ta, která zrála v dřevěném sudu v kostelním sklepení prosyceném kadidlem. Taky slivovice, filtrovaná přes jemné dřevěné uhlíky vonící kouřem a naplněná do čokoládových pralinek, těch s krustou z krystalků cukru uvnitř. A konečně jasmín, který je zlatou nitkou celou kompozicí nádherně propletený jako keltský uzel - strom života.