Vůně podle designéra - Heeley

05.10.2017

James Heeley  se narodil v Yorkshire v Anglii a studoval filozofii a estetiku na King's College na Londýnské univerzitě. Nyní mladý designer ovlivněný přírodou, prosazující pokornou eleganci skromných předmětů, žije a pracuje v Paříži. Jeho niche parfémová značka je poměrně mladá a už má na kontě hezkou řádku vůní. Několik z nich jsem měla možnost vyzkoušet ve Vavavoom. Tady je pár mých rychlodojmů.

James Heeley
James Heeley

MENTHE FREICHE - čaj s mátou

IRIS DE NUIT - hebký mrkvový kosatec

SEL MARINE - slaný mořský vzduch

VERVEINE - verbena a čajový bergamot. zprvu více tekutý čaj, posléze sušené bylinky. osvěžující.

CARDINAL- něco sladkého pepře, kadidlo a dřevo světlého přívětivého kostela. místní kněz tu fanaticky neburácí o božím hněvu, ale přeptá se vás na zdraví a poradí s výchovou dětí. výdrž skvělá a dojezd malinko tvrdší a krapet mýdlový.

HIPPIE ROSE - kyselkavá růže a zaprášené pačuli, malinko kadidla, aby to nebylo tak fádní. výdrž neuvěřitelná a dojezd krásný. čistá jasná vůně. 

A nakonec novinka, kterou ještě nemají v nabídce, ale budou mít - NOTE DE YUZU - Společná práce módního domu Maison Kitsune a parfémového domu Heeley. Hlavní myšlenkou bylo předat pozitivní energii značky a zdůraznit spojení japonské a francouzské kultury. Vůně Note de Yuzu odkazuje na tradiční rituál "Yuzuburo", což je uvolňující lázeň provozovaná Japonci v den zimního slunovratu, ve které jako žluté kachničky plavou tyto svěží citrusy. 

Vůně je v první fázi dokonalá sladkokyselá mandarinka i s kůrou a peckami, velmi veselá. Připomíná mi bonbónové dropsy z dětství ve tvaru půlměsíčků. Pak se přidávají chladné krystalky soli a ledové pižmo. Díky vetiveru, který doplňuje malinko dřevitosti se citrusy drží na scéně velmi dlouho. Kyselé štěstí. Jako když se smějete tak, až vám tečou slané slzy. "Životabudič". 

Zdá se, že je to citrusovka dělaná na zimu. Chlad jí dělá dobře. Jak se začala v místnosti prohřívat na mé kůži, tak mandarinku postupně prolínal a převládal vlhký chladný mořský vzduch. Ale když jsem vyšla do chladu, zase se mandarinka i s kůrou vrátila zpět a převážila tu slanost.  

A můj celkový dojem ze značky - čistota, a vzdušnost. Vůně jsou nositelné, nepřeplácané a optimistické, přirozené.