Vůně, která je slyšet

08.07.2020

Všechny ty nervy, stres a zdravotní potíže z loňského roku a úvodu letošního roku se projevily - začalo mi pískat v uchu. Vysoký tón, který vás provází všude a znepříjemňuje vám den za dnem běžný život. Po všech možných i nemožných vyšetřeních bylo zkonstatováno, že to není neurologický problém (čehož jsem se obávala), ale že mám tinitus a nelze to léčit. Naštěstí mne kamarádka nasměrovala na stránky Bez-tinitu Petera Studeníka a mně svitla naděje. Už vím, co dělat, o co se při léčbě pokusím. 

Když jsem se přestala stydět o tom mluvit, tak jsem zjistila, že podobnými obtížemi trpí spousta lidí. Každý, kdo něco podobného zažil, ví, že nejprotivnější je být v úplném tichu. Pro uvolnění napětí a potlačení tinitu pomáhají zvuky okolí. Příroda - šum větru, zurčení potůčků, zpěv ptáků - je nelepší. Ale co doma? Televize není to pravé ořechové. Někdy pomůže vzduchování do akvária, nebo domácí fontánka, případně aplikace do telefonu se zvuky přírody. 

Když jsem objevila vonné svíčky WoodWick, zaradovala jsem se. Vím, že jsem sto let za opicemi, protože americká firma WoodWick funguje od roku 2006. Ale já je objevila až teď. A co je na jejich svíčkách pro mne tak skvělé? Kromě krásné vůně totiž (díky přírodnímu dřevěnému knotu) při hoření napodobují praskání ohně v krbu. Vůně, která je slyšet - krása!

Nejprve jsem zkusila nejmenší svíčku velikosti Petite. V obchodě jsem si nebyla úplně jistá, že vybírám správnou vůni. Aby mě brzy nezačala obtěžovat. Zvolila jsem At the Beach - nasládlou dřevitě citrusovou vůni. Když jsem si ji dala na noční stolek, byl to balzám jak pro čich tak pro sluch. Takže jsem pořídila "obří" svíčku typu Loď. Plamen je efektnější i hlasitější a vůně z Lodi je intenzivnější. Než ji můžete zhasnout, do úplného rozpuštění hladiny, jí stačí asi hodinka a půl. Což je nutné, aby se uprostřed svíčky postupně nevyhořel důlek.

Překvapilo mne, že svíčky nekouří a ve srovnání s jinými svíčkami déle hoří. Dočetla jsem se, že je to tím, že taky obsahují sójový vosk, který hoří o 50% déle než parafín a dokonce je biologicky rozložitelný. Ráda se v horkém vosku "patlám", takže můžu potvrdit, že i v chladném stavu je vosk měkký. Prý je to i díky vysokému obsahu vonných esencí.

Obal svíčky je promyšlený. Dózy jsou z ručně foukaného skla, dřevěné víko brání vyprchávání vůně a zároveň slouží jako podstavec pod vonnou svíčku. I jako interiérový doplněk vypadají moc hezky a jako dárek potěší. Mne tedy určitě :-)

P.S. A pro ty, kteří si vytváří svíčky doma - koukala jsem, že dřevěné knoty jsou na e-shopech běžně k dostání. Tohle tvoření já však přenechám jiným. Vosk se opravdu velmi špatně z pracovních pomůcek čistí. Vyzkoušela jsem si to při výrobě závěsných voskových  levandulových "voněk" do skříně.