Voňavé praní

13.09.2022

Začnu trochu oklikou. Potřebovala jsem najít šikovný velký organizér na kosmetiku na cestování a podařilo se mi to na www.dedra.cz. K nákupu jsem dostala jako dárek aviváž Lila. Nejsem příznivcem parfemací, na které nejsem zvyklá, navíc obal aviváže vypadal dost "jedovatě", tak jsem ji zastrčila hluboko do skříňky. Samozřejmě jsem časem v den velkého prádla zjistila, že aviváž chybí, tak jsem Lilu ze skříňky vytáhla a použila. Vůně po vyprání byla nakonec jemná sladce pižmová, příjemná. Žádný chemický puch, jako je například z většiny pracích kapslí.

Po čase přišel muž s otázkou: "Čím teď pereš? Včera jsem byl celý den v pracovních botách v kovárně a večer mi ponožky voněly. To se ještě nikdy nestalo. Dnes jsem byl v kovárně taky." A trval na tom, že si musím k jeho propoceným ponožkám čichnout... ale jo, čichla jsem si :-) a voněly!

Tak jsem šla na Dedru a zkoumala, co jsem to vlastně dostala. Lila Fashion je "avivážní kondicionér L'AVIVAGE 2in1. Dvousložkový antistatický, změkčovací a parfemovaný prostředek, který se přidává do posledního máchání v pračce nebo při ručním praní. Obsahuje kosmetickou (čili méně dráždivou) parfemaci a zklidňující extrakt z Aloe Vera Barbadensis." No a je to koncentrát, který se ředí cca 1/6! Já nic neředila, tak je mi jasné, proč ty ponožky tak voněly :-)

Jak jsem pročítala stránky e-shopu, pochopila jsem, že Dedra je česká společnost, která od roku 1995 vyrábí EKO drogerii v České Skalici. Pod značkou Dedra Innovations vyvíjí svoje receptury pracích, mycích, čistících prostředků a kosmetiky (označenou certifikátem GREEN BRANDS). Prodej funguje systémem podobným jako má Avon, můžete nakupovat pouze pro sebe, nebo se registrovat "do klubu" (a odebírat drogerii, kosmetiku, domácí potřeby, oblečení, dekorace, atd. i pro své zákazníky).

Po pořádném otestování aviváže (ve správné koncentraci :-), jsem zjistila, že je její vůně nevtíravá - prádlo sice voní, ale po čase to člověk přestane vnímat. A co je důležité - vůně nepřebíjí ani nezkresluje parfémy, které používám. Tak jsem objednala i jiné aviváže (teď mám otevřený svěží Zazen) a do košíku jsem taky přihodila na zkoušku sadu lahviček superkoncentrátu Parfumage®.

"Parfumáž" je parfém do pračky, taková obdoba vonných perel. Používá se na provonění prádla, které se nemá máchat s aviváží (sportovní oblečení, funkční prádlo, elastické prádlo, bundy, tenisky, peřiny atd.), ale i na provonění vody na vytírání. Já ho momentálně používám v sušičce. Pár střiky napustím vlněné koule - Sušičkokoule GoEco®, které zkracují dobu sušení prádla a spokojenost. Díky "parfumáži" vydrží prádlo v sušičce voňavé i když večer usnu a ze sušičky ho vyndám až ráno.

P.S. Trochu se to ve mně bije. Já vím, že některé reklamní řeči jsou greenwashing :-( a nejekologičtější aviváž je ocet, který neohrožuje vodní organizmy. Já vím... ale ta vůně...