Un Jardin A Cythere (Hermès)

10.12.2023

V mých parfémových začátcích jsem toužila mít jednu ze "Zahrad". Kvůli krásnému flakonu, kvůli názvu, kvůli značce. Ale po vyzkoušení jsem pokaždé musela konstatovat, že ty vůně nejsou pro mne. Byly na mne too much. Příliš ovocné, příliš květinové, příliš zeleně čvachtavé. Pro ty, kdo tyto vůně od značky Hermès milují, doporučuji další odstavec s mými krátkými postřehy přeskočit - opravdu nejsem ta správná nositelka. 

  • Hermès Un Jardin en Méditerranée (2003) - lehce zetlelá zeleň a citrusy s fíkem
  • Hermès Un Jardin Sur Le Nil (2005) - tropické ovoce topící se v nahořklém puškvorcovém jezírku
  • Hermès Un Jardin Après La Mousson (2008) - sladký meloun
  • Hermès Un Jardin Sur Le Toit (2011) - jablečný džus do kterého napršelo..i listí. s otravnou výdrží
  • Le Jardin De Monsieur Li (2015) - vůně pánského sprchového gelu
  • Hermès Un Jardin sur la Lagune (2019) - syntetická vůně pižmového pracího prášku
Letos vyšly zahrady nové Un Jardin à Cythère (2023) a od složení i popisu jsem si slibovala, že by tentokrát mohly být pro mne. Zahrada na řeckém ostrově Kythéra má totiž být "zahradou, která není ani zelená ani rozkvetlá, ale…světlá". Dřevitou a citrusovou toaletní vodu vytvořila parfémářka společnosti Hermès Christine NagelFlakón navržený Fredem Rawylerem odráží linie luceren starodávných vozů a sklo je zbarveno zářivě žlutým stínováním, které má působit "jako ozvěna prosluněné vůně."
  • Složení: citrusy, suchá tráva, olivové dřevo, čerstvé pistácie 

Vůni jsem běžela vyzkoušet do parfumerie. Po pěkném svěžím úvodu trvajícím chvilku však přišlo něco nepříjemné dřevitě sladkého, ale trvalo to jen moment. Pak jsem nemohla odlepit nos. Vonělo to jako letní louka se suchou travou. Jak jsem dojela domů, hned jsem objednala. 

Naštěstí to nebyl další unáhlený nákup. Objednala jsem totiž na Notinu, kde mají službu Try it first. To znamená, že k produktu vám přibalí vzorek. Vyzkoušíte vzorek a pokud nebude vyhovovat, nerozbalenou věc vrátíte zpět. Já si do objednávky přihodila i Un Jardin sur la Lagune, kterou jsem taky neznala. Říkala jsem si, že mi musí alespoň jedna z vůní sednout a druhou vrátím.

Ještě, že jsem pořádně vyzkoušela. Hned první den nošení se mi v Un Jardin à Cythère objevil kmín a té halucinace se už nešlo zbavit. Vonělo mi to jako chemický citron a místo té pěkné suché trávy se mi tam objevovaly takové ty tlusté slané tyčinky posypané kmínem. Ze začátku mně to přišlo vtipné a bavilo mě to, pak mi to začalo lézt na nervy. Při dalších zkouškách pořád totéž. Kmín umí být i dost živočišný... No, nezalíbila se mi ani Un Jardin sur la Lagune (viz výše :-) tak jsem nakonec vracela obě zpátky. 

Díky tomu kmínu se mi oživily moc pěkné vzpomínky. Na škole jsme s kámoškou jely na vodu a všechny věci měly proti navlhnutí schované v plastových sudech, ve kterých se dříve skladovaly potraviny. Kámošky sud byl cítit česnekem, ten můj byl od kmínu. Silná vůně. V té koncentrací dost otravná. Všechno oblečení jsem měla kmínem úplně prosycené. Nevím jak nápadníkům, ale komárům to rozhodně nevadilo, přijela jsem totálně poštípaná :-)

Toaletní vody mi přišly v pěkné dárkové krabici
Toaletní vody mi přišly v pěkné dárkové krabici