Superstitious (Frederic Malle)

19.07.2017

Prvotní nádech - nesnesitelně kyselá růže, trpká, jako nezralý plod. Až křiví obličej. Když se nos z toho šoku vzpamatuje, všimne si notné dávky aldehydů. V tento moment se mi vůně přehoupne do kombinace lehce opocených květovaných krepsilonových šatů, už dávno vyšlých z módy. Přinesla je do čistírny milá a čistá dáma s natupírovaným účesem, lakovanou hranatou kabelkou a šátečkem kolem krku. 

Vůně se uhlazuje a kyselost malinko slábne, vkrádá se moc pěkný chypre tón mechového slunečného paloučku, ale stále je to kyselá růže a mýdlo. Napoprvé mi vůně oscilovala mezi odpadním produktem kravičky, která se přejedla růží a babiččinou hezkou voňavkou. No co budu vyprávět, musela jsem ji umýt, ale držela fest, potvora. Můj verdikt - na mě to smrdí, ale přesně tuším, jak to bude krásně vonět, když na někom nevylezou indoly. Šumivá optimistická lehce nostalgická růže. Ale pozor - rozhodně ne pro každého.

Až po čase se mi vybavilo, co tak strašně kyselého mi to připomíná.