Signature (Aedes de Venustas)

26.04.2024

Signature byl prvním parfémem značky Aedes de Venustas. Vznikl v roce 2012, kdy ještě "bydlel" v hranatém flakonu z fialového skla s bajonetovým kovovým uzávěrem a neměl jméno (přesněji – jmenoval se také Aedes de Venustas). Myslím si, že poté, co značka rozšířila portfolio, to určitě bylo dost nepraktické. Dnes (po přerodu značky roku 2022) vůni najdete pod názvem Signature v těžkém vroubkovaném flakonu, jehož odlesky mají napodobovat paví peří.

Parfém Signature vytvořil Bertrand Duchaufour (vůně pro L'Artisan Parfumeur - Timbuktu, Dzongkha, pro Comme des Garcons…). Tento chlapík je známý svým inovativním použitím ingrediencí (především kadidla) a schopností vytvářet komplexní vícevrstvé vůně, které jsou moderní a nadčasové. Myslím, že právě proto si ho zakladatelé Aedes de Venustas - Robert Gerstner a Karl Bradl vybrali. Signature má ztělesňovat ducha jejich původního butiku na Manhattanu - "Chrámu krásy" (jak se překládá Aedes de Venustas). Má být zároveň opulentní a barokní, přitom moderně dekadentní. Duchaufour popisuje interiér původního obchodu: "třpytivé a duhové povrchové úpravy jako u pavích per, vínové a tmavofialové tóny, textury sametu, taftu, brokátu a hedvábí, které je podobné andělské kůži." A tak vytvořil parfém, který kašle na tradiční vonnou pyramidu.

Složení: rebarbora, vetiver, červené bobule, list rajčete, kadidlo, zelené jablko, lískový ořech, zimolez

současná podoba flakonu
současná podoba flakonu

Je to tak. Svěží rebarbora, kterou byste čekali pouze v hlavě vůně, naopak nabírá časem na síle a upozaďuje kadidlo, jindy tradiční složku základu. Svěžest podtrhuje vůně rajčatového listí, kyselkavost rebarbory zase červený rybíz. O šťavnatost se stará zelené jablíčko, které v jiných vůních umí být velmi syntetické, ne však zde. Zimolez, vetiver z Madagaskaru a lískový oříšek - posouvají vůni k přirozenosti a přimykají ji k pokožce. A pryskyřičné kadidlo se stará o jistou "průsvitnost", vzdušnost a lehkost vůně. Myslím, že o opulentnosti nemůže být řeč, a barokní andílky v ní taky vůbec nevidím. Ale rozhodně je moderní. Je to taková luxusní "svěženka" v tom nejlepším slova smyslu. Je unikátní.

původní podoba flakonu
původní podoba flakonu

Kolem Signature jsem kroužila dlouho. Když jsem teď měla padesátiny a od kolegů z práce dostala obálku, utíkala jsem si pro ni do Vavavoom :-) Pro mne je jako sprchování se kyselkavými rajčatovými lístky. Moc mi připomíná dovolenou v Chorvatsku, kde jsem se ve sprše cítila přesně tak, protože přímo vedle okna byla opečovávaná zeleninová zahrada plná rajčat a sprchový šampón voněl po rebarboře. Trochu mě mrzí, že ji velmi brzy přestávám vnímat. Mohla bych se v ní koupat :-)