Puredistance 1

25.05.2018

Když jsem byla v očekávání Evičky, chodila jsem na cvičení pro těhule. Nic náročného, cvičilo se tam ponejvíce na míčích a dýchání, lektorka to prokládala přednáškami o porodu, kojení, miminech a jiných (pro mne prvorodičku) poučných věcech. Něco bylo fajn. Především to, že jsem si uvědomila, že i ty navenek hrdinně se tvářící budoucí matky jsou v hloubi duše ustrašené hromádky neštěstí, stejně jako já. Ale dodnes vzpomínám na hrůzný zážitek z jednoho cvičení. 

Jmenovalo se peříčková relaxace. Byla jsem při něm uložena na záda (což se viditelně líbilo mé budoucí dceři, která se mohla v pupku do nebe trčícím krásně boulit) a snažila jsem se namluvit si, že jsem uvolněná. Asistentka spolutěhule pak měla za úkol mne !lechtat! peříčkem (z holuba! - brrrrr, fuj, bacily) po nohách, břiše a obličeji. A co horšího, potom jsme si o tom "zážitku" měly společně povykládat! Hu!... Tak tohle mělo být relaxační?!? Proboha, v kterém vesmíru je tohle relaxační?

Já vám to řeknu (i když tehdy před lety mi do povídání nebylo :-)). Ve vesmíru Puredistance! Parfém Puredistance 1 je totiž jako peříčková relaxace, jejíž účinek je opravdu uvolňující. Jak voní? Plaše. Stejně jako mimóza, kterou v něm vnímám nejvíce.

Mimosa pudica - česky citlivka stydlivá - pochází z tropických hornatých krajů jihoamerického kontinentu. Má půvabné kulaté kvítky a její široké zpeřené listy jsou citlivé na dotyk.
Mimosa pudica - česky citlivka stydlivá - pochází z tropických hornatých krajů jihoamerického kontinentu. Má půvabné kulaté kvítky a její široké zpeřené listy jsou citlivé na dotyk.

Puredistance 1 nevoní jako parfém, voní jako pokožka na níž ulpěla parfemace krému. Nevoní jako "namazání se" krémem, to ne. Je to jakoby se jenom vůně krému samotná přenesla dotykem peříčka na vás. Jakoby vám mimóza dotykem předala vůni a hned ostýchavě stáhla své lístky zpět. Voní sladce a jemně jako ty malé jehelníčky květů a má drobný nádech nazelenalé vodní vůně křehkých stonků.

"Puredistance 1 je postaven na hře měkkosti a svěžesti, tepla a chladu, ovocného flirtu a květinové elegance. Vůně je tak složitá a leštěná jako nejvzácnější diamant. Citrusové květy vpustí chladný vánek do lahodné směsi jasmínu a mimózy."

  • složení:
  • HLAVA: tangerinkový květ, černý rybíz, neroli
  • SRDCE: magnólie, růže Wardia, jasmín, mimóza
  • ZÁKLAD: ambra, vetiver, bílé pižmo 

Tvůrcem Puredistance 1 je Annie Buzantian, která má na kontě vytvořených vůní například Sensuous (Estée Lauder), nebo Decadence (Marc Jacobs). Původně prý dlouhá léta vytvářela tuto vůni pro sebe. Ale poté, co byla oslovena Janem Ewoudem Vosem, majitelem Puredistance, uvolila se poskytnout její recepturu pro první parfém této nově vzniklé niche značky. Vlastně se ani nedivím, protože tato jemná a křehká vůně mi velmi ladí s konceptem Puredistance - když o konceptu mluví Jan Ewoud Vos používá slova jako: přirozenost, čistota, jednoduchost, styl, upřímnost, poctivost. 

Parfém Puredistance 1 byl na trh vypuštěn v roce 2007. A protože značka uvádí vůně jednou za dva až tři roky, má jich v portfoliu pouhých 8. Hlavní sídlo společnosti je v Holandsku a vůně se prodávají ve 100 pečlivě vybraných parfumeriích po celém světě. Parfémy jsou to poctivé (koncentrace parfémových složek je v nich 32%), kvalitní a luxusní... za luxusní ceny. 

Vůně je velmi, velmi nevtíravá. Nejprve jsem si říkala, proč by někdo chtěl vonět za tolik peněz tak, jakoby vlastně ani žádný parfém nepoužil? Lahvička Puredistance 1 o objemu 17,5ml totiž stojí 175€. Ale pozor, tento parfém je proklatě nebezpečný! Postupně, pokradmu, si vás získá. Jako vytrvalý nápadník, kterého jste nejprve mezi ostatními "hlasitěji se natřásajícími" přehlíželi. Ale on si trpělivě počkal, až u nich odkryjete všechny negativní vlastnosti, vaše pozornost se upře na něj, a on vám konečně bude moci dokázat svoji hodnotu. To, že je pro vás ten pravý... až jeho peříčkovému konejšení podlehnete ;-)

https://parfumerka.wordpress.com/2017/07/15/%E2%80%A2-puredistance-i-tichy-luxus-prirozene-elegance

https://guerlinade.cz/2017/03/18/puredistance-slavi-desate-vyroci

https://nicheweek.blogspot.cz/2015/10/rozhovor-so-zakladatelom-vlastnikom.html

https://nicheweek.blogspot.cz/2017/03/jan-ewoud-vos-z-puredistance-opat-v.html