Profumi Del Forte

16.10.2018

Atelier Torre založil Enzo Torre v roce 2007 v přímořském městečku Forte dei Marmi a ten dal vzniknout značce niche parfémů Profumi del Forte. Značka se odkazuje na dlouhou tradici italského parfémářského řemesla i na inspiraci Toskánskem, konkrétně přímořskou oblastí Versilie, její mnohotvárnou krajinou, regionálními vlivy a vůněmi. Má být esencí příjemných okamžiků na zde strávených prázdninových dovolených, kdy si člověk dopřává potěšení, luxus, vychutnává pobřežní vítr i krásu míst dýchajících historií. Značka klade důraz na kvalitu surovin, dokonalé zpracování i design flakónů.

Jako první jsem od této značky poznala parfémy Vittoria Apuana a Versilia Aurum. Velmi se mi zalíbily a to mne podnítilo k malinkému průzkumu, který ovšem brzy zase skončil. Tři další vůně už mne bohužel neoslovily.

Versilia
Versilia

Vittoria Apuana

  • složení:
  • HLAVA: brazilský pomeranč, sicilská mandarinka, hořký sicilský pomeranč
  • SRDCE: kokos, tiaré, banán
  • ZÁKLAD: absolutní bourbonská vanilka, vanilin, ambra

Tuto vůni budu mít navždy nostalgicky spojenou s mně blízkou osobou. Dostala jsem ji ještě v původním, krásném vysokém flakónu s "mramorovým" vrškem. V současné době jsou flakóny "unifikovanější" nízké, se zlatým vrškem.

Vittoria Apuana je exotické bezstarostné léto jako z filmu Modrá laguna. Kokosu s vanilkou tady sekunduje banán a květy tiaré. Citrusy se neprosazují, ale způsobují, že vůně není přeslazená. Nejvíc mám ráda, jak "lechtá" v nose. Nevím, jestli to způsobuje ambra, nebo heliotrop, každopádně je to moc příjemné. Letní složení svádí k tomu, nosit vůni v létě. Já ji však mám nejraději, když si chci léto přivolat v sychravých a chladných dnech.

původní flakon
původní flakon

Versilia Aurum

  • složení:
  • HLAVA: pomeranč, jahody, švestka
  • SRDCE: otočník, jasmín, růže, tuberóza, konvalinka, ylang-ylang, kosatec, orchidej
  • ZÁKLAD: vanilka, tolu, pravá ambra, tonka, peruánský balzám, santal, bílé pižmo

Stejně nadšená, jako z předchozí vůně, jsem byla z velmi ženského parfému Versilia Aurum. Je to balsamická vanilka zakápnutá jahodovým sirupem nadlehčená pylem z otočníku. Mému nosu "chutná" jako luxusní desert ze střípků přepáleného karamelu s jahodovým toppingem. Komplexní a velmi elegantní vůně.

By Night White

  • složení:
  • HLAVA: kalábrijský bergamot, sicilský citron, citronový petitgrain, černý pepř, koriandr
  • SRDCE: pomerančový květ, absolutní jasmín, turecká růže, fialka, orchidej
  • ZÁKLAD: benzoin, vanilka, tonka, otočník, bílé pižmo, santal

Čerstvé citrusy i s kůrou a vanilkový cukr, takto vesele se vůně uvádí, vypadalo to nadějně. Bohužel pro mne vzápětí ztěžkla do vanilko-tonkového pudingu s krémovým pižmem, lehounce podbarveného květinami (nejvíce vnímám orchidej). 

Versilia Platinum

  • složení:
  • HLAVA: bergamot, grapefruit, černý a červený pepř, rebarbora
  • SRDCE: pelargónie, frézie, růže, konvalinka, magnólie
  • ZÁKLAD: vanilka, slaměnka, větvičník, myrha

Od této vůně jsem si slibovala stejnou ženskou krásu, jako od Versilia Aurum. Ta se bohužel nekonala. Místo toho mi pepř a větvičník s vetiverem v kombinaci s pelargonií a ostatními složkami vytvořili iluzi vánku v borovicovém lese. Jehličí, hořká kůra stromů, jen se mi do toho všeho vkradla podivná sladkokyselost grepu a rebarbory. Vůně se mi zdá spíše pánská, podobného typu jako Aventus (Creed), který mi ovšem na rozdíl od Versilia Platinum voní.

Marconi 3

  • složení:
  • HLAVA: koriandr, badyán, skořice, kokos
  • SRDCE: pelargónie, kosatec
  • ZÁKLAD: vanilkové lusky, pačuli z Indonésie, větvičník, otočník, tolu

U této vůně jsem byla při prvním zkoušení velmi překvapená rozdílností, jakou jsem ji vnímala já oproti nadšeným recenzím. Označila jsem si ji tehdy jako starosvětský puch. Nic než větvičník jsem necítila. Dala jsem ji však šanci podruhé a potřetí, a poskytla jí dostatek času na rozvonění. Potom mi ukázala svou přívětivější stránku. Něco suchých květin, balzamického dřeva, koženého čalounění, až došlo i na hřejivou koňakovou skořici. Je to dáma v letech a nesmí se na ni spěchat.

nový flakon
nový flakon