Pivoňka

25.01.2017

A máme tady výsledky mého průzkumu nenáročných "růžových vodiček". Aneb - Kde je pivoňka, je i růže a pižmo.

Euphoria Blossom (Calvin Klein)

Pivoňka s vodním tónem. Sladká růžová vodička, malilinko natrpklá asi díky granátovému jablku. Vodní tón rozehrává lotos, který mi nedělá dobře.

Miss Dior Blooming Bouquet (Dior)

Pivoňka s růžičkou, jako druhá kůže. Oba kvítky sametovými chloupky doplňuje meruňka a malinko oslazuje mandarinka. Splývá s kůží asi díky pižmu. Je na mě posléze lehce krémová. Kde já tu vůni už cítila, je mi moc povědomá?

Peoneve (Penhaligon's)

Pivoňka s růží, zeleně dřevitá, jako bujná zahrada. Opravdu zajímavá vůně, žádná růžová vodička. Pivoňku s růží, které se vůní prolínají celou dobu, doplní na začátku zeleň orosených listů (lístky fialky) a v zápětí se přidají zlomené dřevité stonky růží (vetiver). Ke konci se to celé usadí (pižmo) a zklidní (vanilka a cedr), ale pořád je to krásná, málo udržovaná zahrada.

Quel Amour! (Annick Goutal)

Ovocná třešňová růže a pivoňka. Hlava plná třešňové šťávy a přírodní sladkosti bohužel rychle vyprchá, kvítky usychají a třešně s rybízem vytvářejí plastelínový konec. Vůni růží zde nahrazuje geránium. V této jediné, není pižmo.

Vert Pivoine (Histoires de Parfums)

Pivoňka se zelenými okvětními plátky. Je velmi podobná Peoneve od Penhaligon's, jen nepředstavuje celou zahradu. Je to óda na jeden jediný pivoňkový květ a lístky, ve kterých si lebedí. Opět jsou nejvíce cítit pivoňka s růží. Květinová vůně i zeleň (břečťan) se zaoblí a krásně uhladí díky cedru, santalu a vanilce.

Překvapilo mě, jak jsou si vlastně všechny (v různý okamžik) velmi podobné.

Můj žebříček od "ano" k "ne" - Vert Pivoine, Peoneve, Miss Dior Blooming Bouquet, Euphoria Blossom, Quel Amour!