Olejíčky k hýčkání

19.12.2018

Mám rozmazlování olejíčky ráda. Kolik potěšení způsobí pár kapek oleje na navlhčené kůži nebo v horké koupeli. Kromě toho, že je takový rituál velmi příjemný, tak oleje pokožku zvláční, udrží ji hydratovanou a jsou účinnými antioxidanty. A vylepšené a pěkně zabalené můžou být hezkým dárkem, jehož výrobu zvládne i malé dítě.

Postup ani nemá cenu příliš rozvádět. Suroviny se smíchají a nechají několik dní na světle odstát, každý den se obsah nádobky protřepává. Výběr surovin záleží na fantazii a tom, co od výsledné směsi očekáváte. Jediné, na co je potřeba dávat pozor, aby přidané látky byly rozpustné v oleji (neobsahovaly vodu, nebo třeba glycerin. Nevypadá to pěkně, složky se nesmísí. A je nutné přidat konzervant.)

Já si pohrála s oleji jojobovým a moringovým. 

Malé roll-ony... 

...jsem naplnila pouze olejem moringovým. Ten sám o sobě nevoní příliš vábně (znáte to, koncentrovaná vůně se někdy stává zápachem), proto jsem ho navoněla pár kapkami pomerančové silice. Do flakónu jsem přidala sušené květy a k nim vybrala vylepšující látky. Lahvička s měsíčkem lékařským obsahuje i měsíčkový a rakytníkový extrakt, zvláště ten rakytníkový způsobil zabarvení výsledné směsi do oranžova. Do lahvičky s růžovými plátky jsem přidala růžový extrakt.

Moringový olej je vhodný na problematickou a suchou pleť. Bojujete-li s akné, pigmentovými skvrnami, vráskami kolem očí, potřebujete zpevnit pleť na krku, svědí vás vlasová pokožka - olej ze semen Moringy oleifery je vhodný právě pro vás. Měsíček přináší bonus v podobě hojivých účinků, růže je zase vhodná pro zralou pleť a rakytník má regenerační schopnosti.

Do větší lahvičky... 

...jsem smísila jojobový olej s moringovým v poměru 10:1. Především proto, že jsem chtěla "levnějším" jojobovým olejem, který nijak nevoní, rozředit intenzivní "vůni" dražšího moringového oleje. Jako bonus jsem přidala vanilkový lusk. 

Jojobový olej (technicky vzato je to kapalný nežluknoucí vosk získávaný ze semen Jojoby kalifornské) má vyvážený poměr pěsticích látek. Je vhodný pro zralou, problematickou pokožku a pleť smíšenou. Má totiž schopnost normalizace kožního mazu - zmírňuje jeho tvorbu a přitom suchá místa dostatečně vyživí. Má přirozený ochranný UV filtr 3 až 4. Přidaná vanilka olej provoní, přidá antioxidanty a sjednocuje tón pleti.  

Jako alternativu pro mastnou pleť můžete použít olej z hroznových jadérek. Mám s ním velmi dobrou zkušenost. Je jemný, pokožku nezatěžuje, rychle se vstřebává a nezanechává mastný film.