Mýdla s vůní podzimu

14.09.2020

Koncem září se narodila naše Evička. Když jsem jezdila venku s kočárkem, bylo krásné babí léto. Od té doby mám moc ráda podzim. I vůně podzimu - vlhké spadané listí, vydlabávání dýní, moštování jablek, vaření povidel... Takže, když jsem měla vybrat vůně na víkendovou várku mýdel, měla jsem podzimní inspiraci. 

První vůni, kterou jsem umíchala, jsem nazvala pracovně "jablečný koláč" a tak jsem tomu přizpůsobila i zdobení mýdla. 

Nejprve jsem naskládala do vydezinfikovaných formiček kostičky, které jsem nakrájela z mýdlové hmoty s africkým černým mýdlem, ozdobila jsem je růžovými plátky a himalájskou solí. Potom jsem rozpustila mýdlovou hmotu Crystal s přídavkem mrkvového oleje, oleje z okurkových semínek lisovaného za studena (LZS) a aloe vera (neobsahuje SLES a SLS, PEG a parabeny), do které jsem (ač má krásnou žlutou barvu) ještě pro jistotu přidala pár kapek žluté barvy. A taky měsíčkový a rakytníkový extrakt, D-Panthenol a samozřejmě vůni. Připravené zdobení jsem postříkala odstraňovačem bublinek pro dokonalé přilnutí mýdlových hmot,  potom přelila rozpuštěnou mýdlovou hmotou, a znovu postříkala odstraňovačem bublinek.

Vůni jsem vytvořila smícháním esencí a silic - jablečno-hrušková, benzoe, anýz, vanilka, skořice, sladký krém. Výsledek je na pohled i na "počich" k sežrání :-)

Druhou vůni jsem chtěla mít víc osvěžující. Vzpomněla jsem si na maminku, jak dělala z modrých hroznů z naší zahrádky šťávu. A tak jsem pro další mýdla smíchala esence a silice - černý hrozen, citron a ostružina s borůvkou. Vůně je dokonalá na ranní sprchu, takové veselé probuzení.

Tentokrát jsem do formičky dala předem na trojhránky nakrájenou žlutou mýdlovou hmotu Crystal a nasypala jahodová zrníčka. To celé jsem zalila mýdlovou hmotou s olivovým olejem, kterou jsem obarvila kombinací fialové a malinové barvy a opět vylepšila měsíčkovým a rakytníkovým extraktem, D-Panthenolem a předem namíchanou vůní. (Pozor - nezapomenout na odstraňovač bublinek.)

Moc by mě zajímalo - jakou vůni byste k podzimu vybrali vy? A kterou z voňavek? Já dnes znovu vytáhla k babímu létu ladící Anonimo Veneziano <3

P.S. Na 12 ks mýdel bylo použito 760g mýdlové hmoty (z toho cca 250g na zdobení a zbytek na zalití), 6 kapek barvy a cca 3ml esencí.

Většina surovin byla zakoupena na https://www.mydlovysvet.cz/cs 

Ostatní mé voňavé tvoření najdete v sekci Voňavý teror :-)