Mon Guerlain (Guerlain)

07.01.2019

Z kraje roku 2017 vydal parfémový dům Guerlain novou vůni vytvořenou Thierry Wasserem. Jeho tváří se stala hvězdná Angelina Jolie a pro jeho uchovávání byla použita ikona stejné velikosti - jednoduchý a promyšlený flakón podobný nádobkám v laboratoři alchymisty s víčkem vybroušeným do čtyřlístku. V tom původním "quadrilobé" už od roku 1908 kupovaly dámy parfémové skvosty pana Guerlaina (první byla Jicky), teď v jeho upravené verzi mohou vlastnit Mon Guerlain.

  • složení:
  • Levandule Carla z Provence, jasmín Sambac z Indie, Santal album z Austrálie, Vanilla Tahitensis z Papuy-Nové Guineje 

"Moje neviditelné tetování, moje vůně, Mon Guerlain. Vůně je poctou dnešní ženskosti - silné, svobodné a smyslné ženskosti inspirované Angelinou Jolie." 

Kampaň s Angelinou byla opravdu velkorysá. Bylo jasné, že si je dům Guerlain jistý, že má v rukávu eso. Aby také ne, když "novinka" Mon Guerlain je pro mainstream upravená exkluzivní již ukončená vůně z roku 2015 - Mon Exclusif, která sklízela úspěch.

  • pro srovnání přidávám složení Mon Exclusif: 
  • levandule, jemné orientální tóny, santal, slaný karamel, kumarin, vanilka

A jak tedy oba parfémy voní? Jsou to sladké vůně s vanilkou a mléčnými karamelkami, ozvláštněné levandulí v úvodu. Kde je Mon Exclusif více karamelová (a v tom karamelu lze opravdu najít krystalky soli), tam je Mon Guerlain více našlehaně vanilková. Mon Exclusif má výraznější levanduli, která z Mon Guerlain bohužel rychle vyprchá. (Pokud jsem si chtěla v obou případech užít levandule déle, aplikovala jsem vůni na oblečení). Osobně mi dojem z Mon Guerlain kazí plastový jasmín. Moje původní velké očekávání, vkládané do Mon Guerlain, po vyzkoušení bohužel vystřídalo velké zklamání. Mon Exclusif  je propracovanější, hlubší, se zábavným vývojem. Lepší. 

Ale od té doby, co jsem vůně mohla srovnat vedle sebe už uteklo hodně měsíců. Nos už původní Mon Exclusif trochu pozapomněl, mysl si zvykla, že ta "novinka" od Guerlainů žádnou novinkou není. (Dokonce už v parfumeriích najdete kromě první EdP i verzi EdT a EdP Florale.) A taky je zima, a zima parfému Mon Guerlain rozhodně sluší, v ní je jako chumlací svetr, a ten protivný jasmín nedostane šanci. Nosit každý den bych Mon Guerlain nemohla, ale pětimililitrovou miniaturku jsem bez problémů vypotřebovala. Občas k Mon Guerlain moc ráda znovu přivoním, proto ho ode mě dostala moje dcera :-) ...A flakónek je opravdu nádherný.