Leonardova volba

30.12.2017

Aneb, jak správně vybrat dárek/parfém pod stromeček?

vyřezané tulipány
vyřezané tulipány

Bylo nebylo, kdysi žil jeden muž. Nejspíš se jmenoval Pepík, ale dal si italskou přezdívku. Budu mu tedy říkat třeba Leonardo. Ten muž dostal od své partnerky, nelehký úkol. Ona dáma, říkejme jí Maruška, si totiž přála, aby pro ni pod stromeček vybral Ten Pravý Parfém.

Chtěla bych teď a na tomto příběhu ilustrovat, jak správně vybírat (či nevybírat) partnerce dárek - lomeno - parfém. A k tomu je nejprve potřeba říci si, co vyslovení takového přání vypovídá o Marušce.

Maruška je určitě parfémovou začátečnicí. Jinak by musela vědět, že její přání je téměř nesplnitelné. Každá parfémová maniačka, která marně roky hledala mezi stovkami parfémů svoji signature vůni, vám to jistě potvrdí.

Maruška bude také nejspíše duší romanticky založenou, která si přeje cítit se velmi žensky. Nejen proto, že parfém je ženským atributem. Také proto, že zatoužila po tom, aby o ní partner přemýšlel. Dal si práci s hledáním a tu námahu převtělil do talismanu - flakónu s ušlechtilou tekutinou, jenž má být zosobněním jí samé. Něco jako zkouška pro prince, který si musí splněním složitého úkolu zasloužit princeznu. Cítíte, jak z toho všeho úplně čiší Maruščina dívčí duše a její víra v pohádkové konce? ...Optimistka.

Jistě. Není mnoho mužů, kteří rozumí zákoutím ženské duše natolik, aby mezi řádky vyčetli všechny výše zmíněné významy. Ale úkol byl zadán jasně. Myslím si, že je Maruška taky trochu pragmatik. A je mi tím moc sympatická. Protože svým přáním popostrčila partnera žádaným směrem. Chytrému napověz... znáte to :-)

A jak to bylo dál? Co na to Leonardo? Zjednoduším to, abych se nezdržovala vyprávěním této části příběhu, která mě trápí. Napsal si o radu na parfémové fórum. Z vůní, které jsme mu poradily, vybral dvě, jež získaly nejvíce hlasů. Ty zakoupil na internetu a po Vánocích dal jednu z nich do inzerce... Cože!?!

První chyba, Leonardo - neposlouchal jsi dobře svoji Marušku. Úkol nezněl: opatři parfém! Měl jsi: pro ni vybrat ten pravý parfém!

Druhá chyba, Leonardo - neměl ses s námi radit. Měl jsi vybírat ty sám, ne "nechat hlasovat".

Třetí chyba, Leonardo - měl sis nechat poradit - ač je to paradox. To když jsme tě posílaly do parfumerie a doporučily hledat parfém s obrázkem Marušky před očima. Měl jsi ho vybrat pro ni, myslet na to, co má ráda a co jí sluší. Copak zajet do okresního města do parfumérky je taková oběť... jako vážně?!?

Čtvrtá chyba, Leonardo - měl jsi vybrat jen jeden. A nezvyšovat množstvím šance, že se dárek bude líbit. Zbabělý Leonardo. Ubohá Maruška.

Když se tě Maruška pod stromečkem zeptala, proč jsi vybral Coco Mademoiselle (Chanel) a Artemisii (Penhaligon´s), co jsi jí řekl? Vážně by mě to zajímalo. Snad sis aspoň vymyslel povídačku, že Coco Mademoiselle je vůní svůdnou a Artemisia má romantický flakón a obě se podle tvého k Maruščině naturelu náramně hodí. Snad. Důvody, proč jsi dárek vybral, jsou totiž důležitější, než dárek samotný. Je to poselství.

polička/mýdlenka
polička/mýdlenka

Když totiž dostanete na Vánoce kousek krásně vyřezaného opáleného prkýnka s nožičkami a nevíte si s tím rady jako já, ale muž vám vysvětlí: "... že mělká prohlubeň v něm je určená pro uložení mýdla, které tak ráda vyrábíte... že vyřezaný motiv představuje vaše zamilované tulipány, kytici svatební... že díky technice "spálení ohněm" vyniknou krásná léta ve dřevě této netradiční mýdlenky" ... a dojde vám, že to celé sám vyrobil, dojme vás to. Znamená to totiž, že váš muž po celou dobu tvorby tohoto překvapení přemýšlel o vás a věnuje vám to nejcennější - lásku, čas a pozornost.

...že jako socha dívky/vás, může být dekorací pro parfém
...že jako socha dívky/vás, může být dekorací pro parfém

Co mě na Leonardově příběhu trápí a bytostně mrzí, je promarněná příležitost. Měl možnost udělat něco výjimečného a totálně to zvoral. Milý Leonardo. Pro tebe mám jen jednu radu pro příští výběr dárku/parfému. Když už jsi takový alibista, nechej příště raději vybrat vůni jinou ženu. Třeba sekretářku, nebo milenku, i když v tvém případě nejspíše tvou matku. 

Ta se totiž koukne na aktuální reklamy v telce. La vie est bellku i Opium vyloučí hned, protože jako večírková vymetačka, ani žena vamp ji Maruška nepřijde. A koupí pro ni J'adore (Dior), protože v reklamě je voda a vítr a čiší z ní luxus a ženskost.

A pro vás ostatní, kteří se chtějí snadno poprat s Leonardovou volbou, mám doporučení.

Jděte do parfumerie a představte si vaši milou. Vyzkoušejte pár vůní, které vás zaujmou obalem, jenž koresponduje se stylem vaší partnerky. Pak vyberte tři z nich, které budou vonět vám, a odejděte z parfumerie s testovacími papírky. Jděte si nakoupit, nebo tak něco. Po čase se k papírkům vracejte a hodnoťte. Pak vyberte jednu, vraťte se do parfumerie a kupte. Nejrychlejší a nejjednodušší způsob. Spolehněte na svůj instinkt a "lovte" vůni. I s tím rizikem, že se netrefíte, jděte "s kůží na trh". Přeji vám hodně štěstí!

Vězte, že Leonardův příběh, je vymyšlený a jakákoli podobnost se skutečností je čistě náhodná. Nebo že by ne? :-)

mýdlenka na svém místě
mýdlenka na svém místě

Ovšem na závěr pro ty z nás, kteří věří, že rytíři nevymřeli, mám jeden pravdivý příběh. O rytíři, který s láskou skládá poklony své dámě, je ochoten se obětovat a jen pro ni dává svou pověst všanc. A zároveň je to ta nejlepší rada, jak vybrat dárek/parfém.

Příběh mi dovolila zveřejnit parfumaniačka Miru:

"Můj muž/ježíšek mi podával do tyrkysového papíru ozdobně zabalený dárek se slovy: "...nechtěl jsem nic obyčejného, hledal jsem něco zvláštního, krásného... ...měl jsem na každé ruce jednu..., a tohle se mi napřed nelíbilo. Ale pak! Musel jsem se po pár minutách vrátit... Úplně nahoře, nad všemi ostatními, byl štíhlý bělostný flakón a v něm tahle vůně, taková vznešená... Ano, to je ono... To jsi Ty"

On totiž můj chlap řekl, že MNĚ kupovat parfém nikdy nebude. Neví co, že se mi to nebude líbit, nebaví ho to vybírat, všude plno lidí a ke všemu v zemi, kde neumí řeč... Ale pak prý si řekl, že mi nějakou vůni prostě koupit musí! Když je mám tak ráda... Pokaždé, když si na to vzpomenu, když vidím flakón, cítím tu vůni, jsem úplně dojatá."

Byla to Tomo her (Annayake) a proklikem na odkaz  si můžete od Miru přečíst k vůni její krásný popis.