Krájená mýdla Made with Love

30.10.2021

Dnes jsem se rozhodla vytvořit mýdla krájená a jako formu využít prázdný obal od chipsů Pringles. Chtěla jsem, aby byla dvoubarevná, ale prosté vložení tvaru, nebo lití po vrstvách mi přišlo nudné. Tak jsem se pokusila vymyslet způsob, jak kýžené podoby dosáhnout. Rovnou vás předem varuju, dle mých představ se mi to nepovedlo :-)

Nejprve jsem nastřihla obal od Pringlesek podélně, nahoře ho zajistila gumičkou a ještě důkladně obalila potravinářskou fólií (kromě vršku). Pringlesky mají uvnitř alobal, takže stačilo pouze vysprejovat odstraňovačem bublinek kvůli desinfekci i následné absenci bublin na povrchu mýdla.

https://www.mydlovysvet.cz/cs/nadoby-a-pomucky/1085-isopropylalkohol-ipa-odstranovac-bublinek-s-rozprasovacem-100ml.html 

Ve vodní lázni jsem rozpustila Glycerinovou mýdlovou hmotu s bambuckým máslem (280g) a přidala do ní D-panthenol.

https://www.mydlovysvet.cz/cs/mydlove-hmoty/1056-mydlova-hmota-s-bambuckym-maslem-1kg.html

https://www.mydlovysvet.cz/cs/kosmeticke-suroviny/1548-d-panthenol-provitamin-b5-75-35ml.html 

Mýdlovou hmotu jsem po částech lila do formy a otáčela s ní. Představa o tom, že hmota bude rychle chladnout a postupně rovnoměrně ulpívat na okrajích se ukázala jako mylná. Další horká vrstva rozpouštěla tu chladnoucí pod sebou a začaly se vytvářet hrudky a krápníky. Jakmile se mi podařilo "oblemcat" vnitřek formy, nechala jsem mýdlo důkladně zatuhnout a vychladnout.

V další fázi jsem rozpustila Glycerinovou mýdlovou hmotu s olivovým olejem (640g).

https://www.mydlovysvet.cz/cs/mydlove-hmoty/251-mydlova-hmota-s-olivovym-olejem-1kg.html 

Obarvenou a ovoněnou hmotu jsem nalila do formy vystříkané odstraňovačem bublinek pro důkladné propojení vrstev. Pro jistotu, aby se horkým mýdlem bílý okraj nerozpustil a nepromíchal do tansparentního středu, jsem formu ponořila do ledové vody. Mýdlo jsem nechala chladnout a tuhnout. Ze studené lázně jsem formu po čase raději vytáhla, aby přes potravinářskou fólii voda neprosákla k mýdlu.

Rozstřihnutí předem se ukázalo jako prozíravý nápad, mýdlo šlo krásně odformovat bez jeho zdeformování. Dole krásně kopírovalo tvar formy, ale v horní části se vytvořily otřepy a bublina. Bylo potřeba zhruba 3cm seříznout. Nakonec měl válec mýdla výšku 20cm a vážil 800g. Z rozpuštěných odřezků jsem vytvořila zdobení do budoucích mýdel - malé kuličky v silikonové formě na led.

Mýdlo jsem na kráječi rozkrájela na 15 kousků. Metalický prášek ve středové části vytvořil při chladnutí zajímavý obrazec.

Bohužel jsem zjistila, že jsem u vytváření bílého okraje podcenila schopnosti odstraňovače bublinek (nenapadlo mě ho použít) a okraj se v některých místech rozděluje na vrstvy. A když mýdlo uviděl manžel, prohlásil, že vypadá jako syrový steak, což mě taky nepotěšilo. Kdo by se chtěl mydlit syrovým steakem? Tedy - až na moji dceru, která si hned jedno mýdlo zamluvila se slovy, že jí baví divné věci :-D Rozmýšlela jsem, jestli celou várku raději nepřetavím do něčeho jiného.

Ale ještě před tím jsem učinila zoufalý pokus, použila razítko a zlatou Micou jsem mýdlo ozdobila. Nebylo třeba nijak silně tlačit. Před otisknutím jsem si přebytečný prášek vždy z razítka oklepala, aby se otiskl pouze obrazec a ne místa mezi. Při balení jsem pak akorát dávala pozor, aby se celofán neměl možnost po razítku pohybovat a prášek tím rozmazávat.

https://www.mydlovysvet.cz/cs/mica-metalicke-barvy/1431-mica-zlata-10g.html 

Nakonec výsledek není taková hrůza a aspoň jsem si vyzkoušela některé postupy. ;-)