Jungle L'Élephant (Kenzo)
31.08.2025

🐘Jungle L'Élephant Kenzo mnoho Aromaček označilo tajemnou zkratkou ZHN, což - jak jsem pochopila ihned po vyzkoušení - znamená zbraň hromadného ničení. Je to halasná těžká orientální vůně koření (především hřebíčku a živočišného kmínu), tuberózy, ylang-ylangu, mangové sladkosti a pačuli. Výdrž obrovská, intenzita exploze.
🐅Naproti tomu je Jungle Le Tigre vůně jemná, skoro mi připomíná dětský šampon. Moje oblíbená recenzentka Jerry o ní napsala: "... lehká dřevitě květinová vůně - tak lehká, jako když tygr neslyšně našlapuje na lovecké výpravě v džungli. I výdrž je nepoměrně slabší než u Slona. Musím uznat, že volba názvu v případě Slona i Tygra je prostě dokonalá."
🐘Jungle L'Élephant vytvořili už v roce 1996 Dominique Ropion a Jean‑Louis Sieuzac. Zadání znělo - chceme exotickou, luxusní, překvapivou a smyslnou vůni... parfém tak silný, že ho ucítíte ihned po vstupu do budovy... přitom kanceláře Kenzo byly až v pátém patře. Tak to se myslím povedlo 😀
🐘Motiv parfému navazuje na estetiku "spojení džungle a Japonska" prvního pařížského butiku japonsko - francouzského návrháře Kenzo Takady „Jungle Jap“ (1970), jehož exotická výzdoba byla inspirovaná obrazem Henri Rousseaua "Le Rêve" (1910). Slovo "Jap" je v angličtině kontroverzní, používá se od 2. světové války jako nadávka pro Japonce. Kenzův záměr byl vdechnout mu pozitivní význam tím, že s ním spojí něco krásného. Ve Francii to slovo nemělo tak silně urážlivý význam, takže mohlo projít, ale po expanzi do USA začátkem osmdesátých let se značka raději přejmenovala jednoduše na Kenzo.
🐘Slon - talisman pro štěstí v krabičce složené jako origami a ve flakonu vůně, která se v mainstreamu prodává téměř 30 let, ale směle může konkurovat niche parfémům.

Za zapůjčení flakonů děkuji Rosičce.