Ilham (Khalis)

06.01.2017

Existují různé druhy čokolády - mléčná, hořká, ledová, horká na pití, nebo na vaření. Tohle je čokoláda na vdechování. Je velmi pudrová, ale rozhodně nedusí, ale ani nepatlá. Ilham podle překladače znamená v turečtině inspirace. Chápu to, čokoláda je velmi inspirativní. Mě například většinou inspiruje k častějšímu otevírání špajzky.

Vůně je jako turecká telenovela, kde krásná mladá dívka (beztak princezna) s kůží bílou, jako vanilkové mléko a rty rudými, jako lesní jahody, je unesena. Samozřejmě drsným pirátem, který má obličej ošlehaný mořským větrem a tělo, jako vyřezané ze santalu. Z nenávisti těch dvou vyklíčí spalující vášeň, úplná čokoládová exploze, jedno oko nezůstane suché po několik mnoho dílů. Až se páreček usadí někde na malém zámečku na venkově a vášeň se ukryje pod napudrovanými parukami.

V úvodu jsem cítila jen vanilku a santal, rychle zavířily a už tu byla čokoláda, ze které vykukovaly jahůdky popostrkované jasmínem. Ovšem nakonec je vše zapudrováno a už voní jen z pod toho pudru. U vůně mě napadly dvě podobnosti: první s pudrovou Pure Eve, nebo se Samuraiem (jen v Samurai se k pudru druží místo čokolády káva). A druhá podobnost mě kupodivu napadla s jiskřivou Versilia Aurum, asi pro tu kombinaci jahůdek, jasmínu a vanilky. Výdrž je kapitola sama pro sebe - je totiž nenormální (až otravná, jako telenovela) - asi díky tomu, že je to parfémový olej. Natřela jsem kůži na zápěstí z vialky celkem dvakrát, zlehka. Po týdnu z mikiny, kde se o zápěstí otírá, vůni stále cítím.