Hedvábný a důvěrný pan mandarinka

29.07.2020

Pod tímto poetickým názvem se skrývají dva produkty přírodní kosmetiky Anela, která vzniká v brněnské dílně podle originálních receptur pod rukama Andy a Ely a je nadupaná výbornými přírodními ingrediencemi.

V brněnském Doteku slunce s Anelou začali spolupracovat v době koronakrize a do prodeje tehdy zařadili jejich desinfekci na ruce. Mě na první "počich" zaujalo díky nádherné vůni šlehané tělové máslo Hedvábný pan mandarinka. Tak jsem k němu přihodila ještě Důvěrného pana mandarinku, čili jemný krémový deodorant.

Dovolím si rychlé kosmetické recenze.

Hedvábný pan mandarinka

"...výživné tělové máslo v konzistenci nadýchané pěny... Při dotyku s pokožkou taje a mění se v olej. Hloubkově regeneruje a vyživuje i velmi vysušenou pokožku, kterou zanechává hladkou, jemnou a vláčnou. Díky ovesnému hedvábí pleť nezůstává nadměrně mastná... Nanášejte nejlépe večer po sprše nebo koupeli na ještě vlhkou pokožku celého těla a nechte vstřebat."

Splnilo, co slíbilo. Po koupeli moje pokožka doslova vcucne velké množství másla, přesto nemám pocit mastnoty. Kůže pak zůstane "vláčná" a bez suchých šupinek ještě několik dní. Vůně je překrásná, ale jemná a dlouhého jejího trvání se nedočkáte. Za ten luxusní pocit po koupeli rozhodně stojí.

Důvěrný pan mandarinka 

"...deodorant s optimistickou svěží vůní citrusů... Zajistí vám potřebný pocit sucha, jemnou péči a příjemnou vůni po celý den. Obsažené účinné látky zabraňují rozkladu bakterií a tím i vzniku nežádoucího zápachu. Nezanechává stopy na oblečení.... Naneste množství o velikosti hrášku do každého podpaží a pečlivě rozetřete po celé ploše. Během dne podle potřeby zopakujte, obvykle však stačí 1-2 nanesení za 24 hodin... Pokud s přírodním deodorantem začínáte, buďte připraveni na to, že bude několik dní trvat, než se vaše tělo začne zase potit přirozeně. Rozhodně dejte našemu Důvěrnému pánovi šanci, za pár dní se sžijete a on vás nezklame.

Nečekala jsem zázraky a tak jsem nebyla zklamaná. Vůně je velmi jemná, skoro ji necítím.  Aplikace je nepohodlná, vždy si po ní mám potřebu umýt ruce, i když by asi stačilo jen "oprášit" z nich jedlou sodu a škrob. Po velmi horkém dni, kdy jsem nanášela 3x během dne, jsem měla mastné skvrny na oblečení. Ale taky musím konstatovat, že zápachu opravdu zabrání vzniknout a pocení malinko omezuje (ale není do velmi horkých nebo náročných dnů). Podpaží ošetří tak, že se nedostaví svědivý pocit, stejně jako po používání antiperspirantů s hliníkem, ale podpaží mi podráždila "zrníčka pudru".